Search
Close this search box.

انواع خطاهای هاست

اشتراک گذاری

انواع خطاهای هاست

انواع خطاهای هاست

خطای هاست ۴۰۰ Bad File Request: اگر در url سایت از عبارات اشتباه استفاده کنید، معمولا این خطا که یکی از انواع خطاهای هاست است ظاهر می شود. مثلا گاهی اوقات که به اشتباه بجای استفاده از . عبارت ، را به کار می گیرید این خطا ظاهر می شود.

خطای هاست ۴۰۱ Unauthorized: هنگامی که سرور سایت به دنبال کلیدهای کلاینت باشد اما به داده خاصی دست پیدا نکند، خطای یاد شده ظاهر می شود. در برخی موارد کاربران گزارش داده اند که با ورود پسورد اشتباه در ورود به سایت، با این خطا روبرو می شوند.

خطای هاست ۴۰۳ Forbidden/Access Denied: این خطا هم همانند خطای ۴۰۱ هنگامی رخ می دهد که سرور مجوزهای لازم برای دسترسی به سایت را بدست نیاورد. ارورهایی که به این شکل هستند بیشتر در سایت هایی دیده می شوند که بر روی هاست های بی کیفیت بارگزاری می شوند.

خطای هاست ۴۰۴ File Not Found: شاید رایج ترین خطایی که کاربران با آن روبرو می شوند خطای ۴۰۴ است. کد ۴۰۴ برای افراد جامعه به نماد پیدا نکردن یک چیز تبدیل شده است و در سایت هم همین پیام را می دهد. شما هنگامی با این ارور روبرو می شوید که یا آدرس سایت و صفحه را اشتباه وارد کرده باشید یا به دنبال صفحه یا فایلی باشید که قبلا از روی سایت پاک شده است. این ارور جزو ارورهایی است که زیاد دیده می شود و حل و رفع آن کار سختی نیست.

خطای هاست ۴۰۸ Request Timeout: سرورها معمولا قابلیت پردازش حجم خاصی از فایل ها و صفحات را دارا می باشند و اگر با درخواست های متعدد از سمت کاربران روبرو شوند، معمولا با مشکل روبرو خواهند شد.

ارور ۴۰۸ جزو ارورهایی است که مرتبط با همین زمینه است و هنگامی رخ می دهد که سرور در حین بررسی درخواست کاربر، با درخواست دیگری از سمت وی روبرو شود. مثلا فرض کنید اطلاعات یک فرم را پر کرده و دکمه ثبت را می زنید؛ در این هنگام سرور در تلاش برای ثبت و پردازش اطلاعات شماست و اگر با درخواست دیگری از سمت شما روبرو شود مثلا روی یک لینک کلیک کنید ممکن است این خطا را نشان دهد. سایت هایی که به یک باره با حجم زیادی از ترافیک کاربران و اطلاعات ورودی روبرو می شوند این خطا را زیاد نمایش می دهند.

خطای هاست ۵۰۰ Internal Error: اگر این ارور را مشاهده کردید سریعا با مدیر شبکه خود تماس بگیرید. ارور ۵۰۰ نیز یکی دیگر از خطاهای معروف هاست است و هنگامی رخ می دهد که ساختار سرور شما دچار مشکل شده باشد. افرادی که خود دارای سرور هستند باید به حل این خطا بپردازند و کسانی که از هاست های اشتراکی استفاده می کنند، باید با پشتیبان و مدیر سایت ارائه دهنده سرویس برای حل این مشکل تماس بگیرند.

خطای هاست ۵۰۱ Not Implemented: سروری که سایت شما بر روی آن نصب شده است قادر به پردازش اطلاعات و ویژگی های درخواست شده نمی باشد. این خطا نیز جزو خطاهایی است که ارائه دهندگان سرویس هاست باید آن را حل و فصل نمایند.

خطای هاست ۵۰۲ Service Temporarily Overloaded: اگر با این خطا روبرو شدید تسلیم نشوید و سعی کنید دوباره صفحات را بارگزاری کنید. این خطا هنگامی رخ می دهد که سرور دچار اختلال جزئی، قطعی کوتاه مدت، عدم پردازش اطلاعات در یک بازه کوتاه به دلیل زیاد بودن حجم‌ اطلاعات و یا ترافیک شدید ورودی مواجه شده باشد. به احتمال زیاد پس از چندبار بارگزاری مجدد، صفحه درخواستی شما باز خواهد شد.

خطای هاست ۵۰۳ Service Unavailable :معمولا ارورهایی که با کد ۵۰۰ شروع می شوند ارورهایی هستند که به سرور سایت مرتبط اند. ارور ۵۰۳ هم یکی دیگر از این ارورهاست که هنگامی دیده می شود که ارتباط با سرور سایت قطع شده باشد. البته این قطع ارتباط می تواند به دلیل قطع شدن یا مشکل دار شدن اینترنت از جانب کاربر باشد و سایت به خودی خود با عملکرد خوبی همراه باشد

خطای هاست Connection Refused by Host: با مشاهده این ارور باید چک کنید آیا دسترسی تان به سایت درست است یا خیر؛ این ارور هنگامی رخ می دهد که یا به سایت دسترسی های لازم را ندارید و یا پسورد خود را اشتباه وارد کرده اید.

خطای هاست File Contains No Data: هنگامی که ساختار صفحات یا قالب یا دیتابیس شما با مشکل روبرو شود این ارور ظاهر می شود. شاید تعجب کنید که این ارور هنگامی رخ می دهد که هم شما اینترنت خوبی دارید هم سرور سایت به خوبی عمل می‌ کند و هم صفحه درخواستی شما در سایت وجود دارد اما به دلیل ساختار اشتباه و اطلاعات نادرست در header صفحه، این خطا ظاهر شده است.

خطای هاست Bad File Request: زمانی که مرورگر شما قابلیت پشتیبانی از یک کد یا فرمت یا به طور کل صفحه یا آدرس اینترنتی را نداشته باشد، با این ارور روبرو خواهید شد. ارور یاد شده جزو خطاهایی است که در مرورگرهای قدیمی زیاد دیده می شود

خطای هاست Failed DNS Lookup: علت های مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. معمولا این خطا زمانی ظاهر می شود که دامنه شما با آی پی معتبری مطابقت ندارد و برای یا ممکن است آدرس سایت را اشتباه وارد کرده باشید. شاید هم سرور با درخواست های زیادی روبرو شده و در پردازش صحیح اطلاعات به مشکل خورده است.

خطای هاست Host Unavailable: سرورهای بی کیفیت و ارائه دهندگان هاست های نامعتبر باعث ایجاد این خطا می شوند‌‌. ارور یاد شده هنگامی نمایش داده می شود که سرور پشتیبان سایت شما از کار افتاده باشد.

خطای هاست Unable to lacate host: این خطا هم همانند بسیاری از ارورهای دیگر زمانی نمایش داده می شود که سرور با اختلال روبرو شده باشد. همچنین قطع شدن اینترنت و یا وارد کردن آدرس اشتباه هم گاهی اوقات سبب نمایش این ارور می شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات

ایمیل شما برای دیگر کاربران در دسترس نخواهد بود. تمامیه بخش ها الزامی با * علامتگذاری شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net