Search
Close this search box.

ارگانیک سرچ چیست

اشتراک گذاری

ارگانیک سرچ چیست

ارگانیک سرچ چیست؟

ارگانیک سرچ به نتایج جستجوی یک موتور جستجوگفته میشود که تحت تاثیر تبلیغات پولی قرار نمی گیرد.نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس ارتباط آنها با عبارت جستجو شده رتبه بندی می شود. بنابراین نتایج جستجوی ارگانیک شامل تبلیغات نمی شود و بر اساس بهینه سازی این محتوا مورد رتبه بندی قرار می گیرد.
این جستجو نتایجی را بصورت اسنیپت هایی به کاربران نمایش می دهد . این اسنیپت شامل لینکی از مقاله است.
جستجوی ارگانیک شامل نتایجی است که توسط ربات های گوگل مورد ایندکس قرار می گیرند.

انواع روشهای جذب ترافیک وب سایت

  1. ترافیک مستقیم : زمانی که فردی آدرس سایت شما را در مرورگر وارد کند و وارد سایت شما شود ، یک ترافیک مستقیم می باشد.
  2. ترافیک ایمیلی : افرادی که از طریق ایمیل مارکتینگ آنها را وارد سایت میکنیم.
  3. ترافیک ارگانیک: ترافیک ارگانیک ، یعنی افرادی که از طریق سرچ در گوگل وارد سایت ما میشوند.
  4. ترافیک پولی: افرادی که بواسطه تبلیغات ادورز و گوگل وارد سایت ما میشوند.
  5. ترافیک ارجاعی: اگر لینک شما در سایت دیگری وجود داشته باشد (بک لینک) و کاربری بر روی آن کلیک کند و وارد سایت شما شود، یک ترافیک ارجاعی جذب کرده اید.
  6. ترافیک شبکه ها اجتماعی: افرادی که با کلیک بر روی لینک شما در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام وارد سایت شما شده اند.
  7. سایر ترافیک ها: وردی هایی که در هیچکدام از دسته های فوق نباشند در این دسته قرار میگیرند.

تفاوت بین ترافیک غیر ارگانیک (پولی) و ارگانیک چیست؟

ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک، با جستجوی پولی متفاوت است. نحوه نمایش نتایج در “organic search” توسط الگوریتم‌های موتور جستجو تعیین می‌شود.
این الگوریتم از ارائه‌دهنده‌ای به ارائه‌دهنده دیگر متفاوت است. بنابراین، صفحات نتیجه جستجوی “Google” لزوما با نتایج نمایش داده شده در “Bing” یا “Yahoo” یکسان نیست.
بنابراین ترافیک ارگانیک رایگان است. اما در ترافیک غیر ارگانیک، موتورهای جستجو از سفارش‌دهنده پول دریافت می‌کنند تا سایت را در نتایج “SERF” به کاربران نمایش دهند.
میزان نمایش سایت در جستجوی پولی، بسته به میزان پولی دارد که سفارش‌دهنده پرداخت کرده است. طبیعتا هر چقدر مبلغ بالاتر باشد، دفعات نمایش بیشتر و حجم ترافیک ورودی غیر ارگانیک به سایت نیز بالاتر خواهد بود.
نمونه‌ای از ترافیک پولی، گوگل ادوردز یا “Google AdWords” است که به عنوان تبلیغات نمایشی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک شناخته می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت در ارگانیک سرچ

  • ساختار پیوندهای داخلی و خارجی
  • ساختار بک لینک ها
  • کیفیت و ساختار محتوای سایت
  • سئوی تکنیکال مانند : سرعت سایت ، طول Url ها
  • استفاده از رسانه هایی مانند تصاویر و فیلم ها
  • ریسپانسیو کردن برای موبایل
  • استفاده از پروتکل امن SSL

نتایج ارگانیک سرچ

نتایج ارگانیک توسط الگوریتم پیچیده گوگل (که دارای بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی است) تعیین می‌شود.

اگرچه الگوریتم گوگل رازی مخفی است اما آن‌ها چندین فاکتور مهم رتبه‌بندی کلیدی را تأیید کرده‌اند، ازجمله:

  • سیگنال‌های سئو خارجی (تعداد وب سایتهایی که به صفحه خاصی لینک دارند. همچنین به‌عنوان ” بک لینک ” شناخته می‌شوند)
  • سیگنال‌های سئو داخلی
  • سرعت بارگذاری سایت
  • برند و سیگنال‌های اعتماد

استاندارد نتایج ارگانیک سرچ شامل موارد زیر است:

  1. عنوان صفحه (برچسب عنوان)
  2. URL صفحه
  3. توضیحات متا

لینک سازی برای ارگانیک سرچ

دریافت لینک از سایت های معتبر یکی دیگر از راه های بهینه سازی سایت شماست.البته به یاد داشته باشید که این لینک سازی باید از سایت های معتبر و بصورت بهینه باشد.
بک لینک های با کیفیت از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت هاست. در واقع با استفاده از این کار شما گوگل را متوجه می سازید که سایت شما دارای اعتبار است و مرجع بسیاری از سایت های معتبر هم حوزه شما هستید.گوگل نیز ضمن درک این نکته به سایت شما در نتایج جستجو اعتبار بیشتری داده و آن را در نتایج برتر خود قرار می دهد.
پس لینک سازی و ارتباط با سایت های مرتبط و با کیفیت می تواند موجب بهینه تر شدن سایت شما و کسب نتایج بهتر شود.

چرا ارگانیک سرچ برای بازاریابان و سئوکاران مهم است؟

زیرا این نوع ترافیک بازدهی بیشتری دارد و مدت زمان طولانی‌تری ماندگار است. همچنین شانس تبدیل کاربرانی که از این طریق وارد سایت می‌شوند به مشتریان وفادار برند، بالاتر است.

مزایا ترافیک ارگانیک

  • بازدهی بالا:‌ بهینه‌سازی سئو سایت طبیعتاً رایگان نیست. شما لازم است برای موارد مختلفی از جمله تولید محتوا، مشاوره محتوایی، اصلاح فنی سایت و… هزینه‌هایی صرف کنید. هنگامی که به جایگاه بالایی در بین موتورهای جستجوگر رسیدید، می‌توانید بدون افزایش در هزینه‌ها آن‌ را حفظ کنید. چرا که در آن موقع هزینه‌های جاری سایت شما چندان زیاد نخواهد بود و این در حالی است که مخاطبان بیشتر و بیشتری به شما سر می‌زنند.
  • افزایش اعتبار: هنگامی که با بازدید ارگانیک رتبه شما افزایش پیدا می‌کند، مشخص خواهد بود که محتوای شما معتبر و باارزش است. مطمئن باشید صفحاتی که جزو اولین نتایج گوگل قرار دارند، دارای کلمات کلیدی مشابهی با سایر رقبا هستند.
  • افزایش شهرت:‌ دلیل استفاده‌ مردم از موتورهای جستجو، پاسخ به پرسش‌ها یا حل مسائل است. اگر چه ممکن است برخی با شما آشنایی نداشته باشند، اما هنگامی که جواب مشکلشان را در بین محتوای شما پیدا کنند، آن را رد نخواهند کرد و این فرصت بزرگی برای شما است.

معایب ترافیک ارگانیک

  • رقابت و سختی زیاد: به تعداد سایت‌های اینترنتی که امروز فعال هستند فکر کنید! متوجه خواهید شد بسیاری از آن‌ها حتی نامشان یکبار هم شنیده نشده است. برای این‌که در این زمینه موفق باشید لازم است بدانید مخاطبان دقیقاً دنبال چه هستند و چه کلمات و عباراتی را سرچ می‌کنند. در نتیجه باید برای این کار وقت زیادی صرف کنید و از دانش لازم هم بهره‌مند شوید.
  • بازدید پایین در روزهای اولیه: از آن‌جایی که چندین ماه طول می‌کشد تا زحمات شما به نتیجه برسد و رقبایی دارید که محتوایشان بیشتر از شما دیده می‌شود، رقابت سختی را در پیش خواهید داشت و لازم است با تمام توان مسیرتان را پیش ببرید.
  • امکان از دست دادن جایگاه: رسیدن به صفحه اول گوگل پایان مسیر نیست و در صورتی که کار خود را مستمر پیش نبرید، تضمینی برای حفظ جایگاه‌تان وجود نخواهد داشت.

جمع بندی :

جستجوی ارگانیک مهم‌ترین منبع ترافیک برای سئوکاران، صاحبان سایت و بازاریابان محسوب می‌شود.زیرا در سایر انواع منابع ترافیک، معمولا اکثر بازدیدکنندگان تنها در همان صفحه‌‌ای از سایت که وارد شدند، باقی می‌مانند. بنابراین ممکن است نرخ تبدیل کاربر به مشتری وفادار بالا نباشد. ضمن اینکه انواع دیگر ترافیک‌ها دائمی نیستند.اما در جستجوی ارگانیک، احتمال اینکه کاربر تبدیل به مشتری وفادار شود بسیار بالاست و این نوع ترافیک مدت زمان طولانی‌تری ماندگار است.
بنابراین روی سئو سرمایه‌گذاری کنید و سایت خود را تا حد امکان بر اساس رفتار بازدیدکنندگان بهینه کنید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که “SEO” به‌واسطه سودی که دارد، جز ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net