Search
Close this search box.

ریچ اسنیپت چیست؟

اشتراک گذاری

ریچ اسنیپت چیست

ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت عبارتی است که برای توصیفِ اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده وب سایت ها استفاده می شود و وبمسترها می توانند این داده ها را به کد HTML سایت خود اضافه کنند. ریچ اسنیپت به کاربران کمک می کند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را راحت تر درک کنند و بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت تر از موتورهای جستجو دریافت کنند.

در شرایط عادی، زمانی که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو نمایش داده می شود، کاربران می توانند عنوان صفحه سایت، آدرس سایت و متا دسکریپشنی که برای آن صفحه در نظر گرفته اید را مشاهده کنند.

زمانی که از ریچ اسنیپت ها در سایت خود استفاده می کنید، گوگل می تواند اطلاعات بیشتری دربارۀ کوئری جستجو را در اختیار کاربر قرار دهد. حال این اطلاعات می تواند نقد و بررسی یک محصول، یک شخص، یک تجارت یا هر چیزی باشد. گوگل با استفاده از ریچ اسنیپت سعی می کند اطلاعاتی دقیق و دسته بندی شده را در اختیار کاربر قرار دهد و اوا را به سمت سایت شما هدایت کند.

تاثیر ریچ اسنیپت ها بر سئو چیست؟

ریچ اسنیپت ها گاهی شامل عناصر بصری و نظرهای مشتریان هستند و این موارد می تواند توجه کاربران را بیشتر جذب کند و سبب شود تا به سمت سایت شما هدایت شوند و به سئو سایت شما کمک نماید. به علاوه، ریچ اسنیپت ها باعث می شوند تا فضای بیشتری در نتایج جستجو اشغال شود که این می تواند به نفع شما باشد.

یک ریچ اسنیپت حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به یک تبلیغ معمولی برای ربات ها و کاربران اینترنت است. به همین دلیل است که ریچ اسنیپت ها بسیار حائز اهمیت هستند. ریچ اسنیپت نه تنها موقعیت سایت شما را ارتقا می دهد، بلکه CTR (نرخ کلیک) را نیز ارتقا می دهد. اگر نرخ کلیک صفحات ریچ اسنیپت افزایش یابد، به طور خودکار ترافیک بیشتری از آن نتیجه جستجو دریافت خواهید کرد.

چگونه ریچ اسنیپت‌ها را به سایت‌تان اضافه کنید؟

برای این کار باید اطلاعات ساختاربندی‌شده را به وب سایت‌تان اضافه کنید و در نتیجه، گوگل می‌تواند محتوای سایت شما را در نتایج جستجو به صورت ریچ اسنیپت‌ نشان دهد. اطلاعات ساختاربندی‌شده کدهایی هستند که به صورت و فرمت خاصی نوشته می‌شوند و تنها توسط موتورهای جستجو قابل خواندن هستند.

نگران نباشید Yoast SEO می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند!

افزودن اطلاعات ساختار بندی شده به وب سایت، شاید کمی دلهره‌آور و سخت به نظر بیاید. اما نگران نباشید، Yoast SEO برای هر پست یا صفحه‌ای در سایت، نمودار ساختار اطلاعاتی خاصی ایجاد می‌کند. این نمودارها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه یا پست شما را درک کند.

همچنین Yoast SEO برای بلوک‌های اطلاعات محتوایی خاص – به طور مثال سوالات متداول و یا نحوه استفاده – ساختارهای متفاوتی ارائه می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید برای هر نوع خاصی از محتواها، ریچ اسنیپت خاصی داشته باشید.

مفیدترین ریچ اسنیپت ها کدامند؟

ریچ اسنیپت ها انواع متعددی دارند و شما باید با توجه به سایت و کسب و کارتان، از آن ها استفاده کنید. ریچ اسنیپت ها معمولاً در محتواهای زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

نمایه ها (Profiles)

نمایه افراد مشهور: امروزه گوگل و بینگ هنگام جستجوی نام افراد مشهور، اطلاعات غنی تری را در لینکدین نشان می دهند که به دلیل استفاده از ریچ اسنیپت است. ریچ اسنیپت می تواند برای هر وب سایتی که شامل پروفایل کارکنان، اعضای تیم و سایر افراد مهم در سازمان باشد، مفید واقع شود. ریچ اسنیپت ها شامل نام، عنوان، نقش، وابستگی های حرفه ای و جزئیات تماس با فرد مذکور است.

محصولات (Products)

استفاده از ریچ اسنیپت ها در سایت های تجاری بسیار رایج است. ریچ اسنیپت برای سایت های تجاری می تواند برای هر محصول به کار برده شود و شامل نام محصول، تصویر، نام تجاری، توضیحات، قیمت، ارز، فروشنده، و وضعیت موجودی باشد. بازارها حتی می توانند کمترین قیمت و بالاترین قیمت را بر اساس بازرگانان مختلف فهرست بندی کنند.

شرکت ها و سازمان ها (Companies and Organizations)

این ریچ اسنیپت‌های بسیار مفید، ویژگی‌های یک شرکت یا سازمان را نشان می‌دهند: نام شرکت، آدرس (فیزیکی و URL)، شماره تلفن، موقعیت جغرافیایی (طول و عرض جغرافیایی) و نشان‌واره.

دستور پخت (Recipes)

وب سایت هایی که دستورات پخت غذا ارائه می دهند، از جالب ترین ریچ اسنیپت ها می توانند استفاده کنند. ریچ اسنیپت ها در سایت های دستور پخت غذای، می توانند نوع غذا، نظرات، آماده‌سازی، زمان پخت، اطلاعات تغذیه‌ای مانند اندازه وعده، کالری، محتوای چربی، قند و غیره را نشان دهند.

رویدادها (Events)

ریچ اسنیپت رویداد، برای رویدادهای آینده است مه رویدادهایی که در گذشته اتفاق افتاده اند. ریچ اسنیپت فقط نام رویداد را اعلام می کند، اما خلاصه ای را به شما نمی دهد. سایر داده ها را می توان برای نمایش تاریخ شروع و پایان، مدت زمان، جزئیات بلیط و مکان استفاده کرد.

موسیقی (Music)

در حالی که بینگ از موسیقی پشتیبانی نمی کند، گوگل نشانه گذاری ساختاری را برای داده های مربوط به آهنگ ها و آلبوم های موسیقی ارائه کرده است که ممکن است حاوی پیوندهایی به نمونه های آهنگ یا پیوندهایی به سیستم عامل هایی باشد که می توان آنها را خریداری کرد.

فیلم ها (Videos)

این ریچ اسنیپت برای محتوای ویدیویی تعبیه‌شده در وب‌سایت اعمال می‌شود و می‌تواند برای نشان دادن مدت زمان، مجوز، شرکت تولید، سازنده ویدیو، و حتی مناسب بودن برای خانواده، استفاده شود. این ریچ اسنیپت می تواند به شما کمک کند تا یک تصویر کوچک و قابل فهم از ویدیو در SERP داشته باشید.

ریچ اسنیپت از چه نوع محتوای نشانه‌گذاری پشتیبانی می‌کند؟

موتور های جستجو از سه نوع استاندارد برای تشخیص محتوای نشانه گذاری شده استفاده می کنند:

• Microdata میکرو دیتا
• Microformats میکرو فرمت
• RDFa
• JSON-LD

کارکرد هر سه مورد با html است و رایج ترین آنها میکرو دیتا است.

Microdata چیست؟

میکرودیتا (Microdata) اطلاعاتی است که به بخش‌های مختلف مرتبط با کلمات کلیدی، برچسب های مورد نیاز را اضافه می نماید.در ادامه این اطلاعات در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌گیرد تا بخش‌های مرتبط با آن را کلمه کلیدی را برجسته کند و به کاربر نمایش دهد.

البته نگران نباشید برای نوشتن داده ها،احتیاجی به یادگیری زبان HTML و دانش فنی خاصی ندارید. این کدها بسیار ساده هستند و عموما به شکل آماده در اینترنت می توانید پیدا کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net