Search
Close this search box.

گوگل ادسنس چیست؟

اشتراک گذاری

گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس مانند گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی است که به وسیله آن میتوانید در گوگل تبلیغ کنید. گوگل ادسنس سرویس رایگان تبلیغاتی است که میتوانید در آن به عنوان نمایش دهنده تبلیغات فعالیت کنید و به وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها اجازه می دهد با نمایش تبلیغات گوگل در سایت یا وبلاگ خود، درآمد زایی داشته باشند. به احتمال زیاد تبلیغات گوگل را در همه جا مشاهده کرده اید. این تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده می شود. اساسا، دو روش برای درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد. این دو روش عبارتند از:

  1. نمایش (Impressions): این گزینه بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن تبلیغی وجود دارد.
  2. کلیک: این گزینه نیز بر اساس تعداد افرادی است که بر روی تبلیغ موجود کلیک کرده اند.

برای اینکه بتوانید از طریق گوگل ادسنس درآمد کسب کنید، اکانت مخصوص خود را ایجاد نمایید، وارد آن شوید. سپس باید کدی که گوگل در اختیارتان می گذارد را در وبلاگ یا وبسایت خود بگنجانید. شما می توانید ظاهر تبلیغ، مکان نمایش آن و حتی نوع تبلیغی که می پذیرید را مشخص کنید. زمانی که به حداقل آستانه ۱۰۰ دلار رسیدید، گوگل یک چک برایتان ارسال می کند یا درآمد حاصل را به صورت سپرده در حساب بانکی تان قرار می دهد.

چه خدماتی توسط گوگل ادسنس ارائه می شود؟

  • گوگل، مالک ادسنس است.
  • این گزینه بیشترین بخش از درآمد گوگل را ایجاد می‌کند.
  • تبلیغات ادسنس در سایت هایی به نمایش در می‌آید که در برنامه ادسنس گوگل شرکت کرده اند (به این سایت ها ناشران ادسنس (Adsense Publishers) می‌گویند.)
  • ادسنس پلتفرمی برای ناشران است. به عنوان مثال افرادی که سایتی دارند و می خواهند تبلیغات گوگل را در سایت خود به نمایش بگذارند. سیستمی برای تبلیغ کنندگان که در آن افراد می خواهند محصولات یا خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنند گوگل ادوردز نام دارد.
  • تبلیغات ادسنس در موبایل و دستگاه های موبایلی نیز به خوبی نمایش داده می شود.
  • ادسنس با درآمد به ازای کلیک و هزینه به ازای هر کلیک به خوبی کار می‌کند. ناشران برای هر کلیکی که بر روی تبلیغات موجود در سایت می شود، هزینه ای دریافت می‌کنند.
  • در حال حاضر، ناشران ادسنس ۶۸ درصد از هزینه های کلیک و گوگل ۳۲ درصد از این هزینه ها را دریافت می کند. این موضوع بدین معنی است که اگر تبلیغ کننده ای برای هر کلیک بر روی تبلیغش یک دلار پرداخت کند، ناشران ادسنس حدود ۰.۶۸ سنت و گوگل ۰.۳۲ سنت از آن را دریافت می کنند.
  • هر فرد بالای ۱۸ سالی که سایتی دارد و طبق شرایط گوگل ادسنس پیش برود، می‌تواند در این برنامه شرکت کند.
  • ادسنس قوانین سختی دارد که نباید توسط هیچ فردی نقض شود. این مسئولیت ناشران ادسنس است که این قوانین را بشناسند و از آن تبعیت کنند.
  • ادسنس محصولاتی دارد که برای تبلیغ در سایت های دسکتاپی، ویدئوها، بازی ها، اپلیکیشن های موبایلی و سایر موارد مناسب است.
  • تبلیغات ادسنس می تواند فرمت و اندازه های مختلفی همچون متن یا تصویر را داشته باشد.
  • ناشران ادسنس به طور ماهانه از گوگل پول دریافت می کنند.

چه کسانی برای کسب درآمد از گوگل ادسنس واجد شرایط هستند؟

اگر شما از سرویس وبلاگ دهی بلاگر استفاده می کنید، می توانید از تب درآمدزایی (Monetize) برای تنظیم و مدیریت اکانت گوگل ادسنس خود استفاده نمایید. اگر سایت وردپرسی اختصاصی (روی هاست شخصی) دارید، می توانید وارد سایت ادسنس شوید و یک حساب ایجاد کنید. در این شرایط از طرف گوگل کدی دریافت خواهید کرد که می توانید آن را در هر جایی از سایت که دوست داشتید قرار دهید یا از افزونه های موجود برای قرار دادن آن استفاده کنید. اگر از سایت های وردپرسی با میزبانی رایگان استفاده می کنید، نمی توانید از گوگل ادسنس بهره مند شوید؛ اما اگر دامنه اختصاصی خود را داشته باشید می توانید از WordAds بهره مند شوید. (این موضوع نیز نشان می دهد که استفاده از سایت وردپرسی اختصاصی بسیار بهتر از سایت وردپرسی با میزبانی رایگان است.)

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

در این بخش به این موضوع می‌پردازیم که گوگل ادسنس به چند شکل تبلیغ را در اختیار ناشرها قرار می‌دهد. هر یک ازاین‌ نوع تبلیغ‌ها، مکان‌نمایش ویژه به خودشان را داشته‌اند و کاملاً طبیعی است، مقدار مبلغ پرداختی به ناشران برای هر یک مختلف باشد. تبلیغات موجود در سرویس ادسنس بدین شرح است:

محتوا محور

از این‌گونه تبلیغ‌ها برای کاربرانی به کار گرفته می‌شود که به دنبال مبحث ویژه و منحصربه‌فردی در اینترنت هستند. در نتیجه Critical path method :CPM (پرداخت به ازای بازدید) و CTR: Click through rate (پرداخت به ازای کلیک) انجام می‌شود. تبلیغ‌هایی که بر طبق محتوا هستند در ادسنس انواع متفاوت و متنوع و همچنین اندازه‌های متعددی دارند. این شکل تبلیغ‌ها می‌شود یک محتوای کوتاه، عکس، تصویر متحرک و یا یک کلیپ کوتاه باشد. در اغلب این تبلیغ‌ها، خود شخص و با انتخاب خودش هر چه دوست داشته باشد را انتخاب و برای نمایش استفاده می‌نماید. از سال ۲۰۱۳، به جهت شناسایی‌کردن تبلیغ‌های ادسنس، یک آیکون فِلِش خاکستری رنگ در زیر تبلیغ‌ها قرار داده شده است.

Page Level Ads

تبلیغ‌های  Page Level بخشی از تبلیغ‌های گوگل ادسنس است، که از تکنولوژی بهینه‌سازی به‌کارگیری می‌کنند. هنگامی که شما این تبلیغ‌ها را در صفحه‌های مدنظرتان می‌گذارید، ادسنس به شکل خودکار فقط هنگامی این تبلیغ‌ها را به کاربر نمایان می‌کند که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن شده باشد.

جستجو محور

در این گونه از تبلیغ‌های جستجو محور، ادسنس به منتشرکنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های مربوطه با یک نظم خاص و همچنین جستجوی ویژه را در وب‌سایت خود نمایش دهد و پنجاه و یک درصد از هزینه تبلیغ را برای انتشار آن دریافت می‌کنند. صحیح است که مبلغ دریافت شده از نوع تبلیغ محتوی محور شصت و هشت درصد از همه مبلغ بوده، ولی به علت میزان نرخ کلیک زیاد تبلیغات جستجویی، این گونه تبلیغ‌ها طرفدارن بیشتر نیز دارد و بیشتر از این نوع تبلیغ استفاده می‌شود.

ویدئو محور

در این گونه از تبلیغ‌ها، ادسنس به نمایش‌دهنده اجازه می‌دهد که تبلیغ‌های ویدئویی را بر روی سایت خودش بگذارد. منتشرکنندگان تبلیغ می‌توانند خودشان تبلیغ‌های مرتبط با وب‌سایت شان را انتخاب نمایند.

چه وب‌سایت‌هایی شانس بیشتری در ادسنس دارند؟

گوگل ادسنس موتور بسیار هوشمندی داشته است که می‌توانند بر طبق متن سایت شما، تبلیغ‌های خوب و عالی‌تری را به شما پیشنهاد داده (که همچنین با وجود موتورهای جستجوی گوگل، این هوشمند بودن خیلی طبیعی خواهد بود). در اصل، اشخاصی که تبلیغ‌های خود را به جهت نمایش دادن در دسترس گوگل می‌گذارند تمایل دارند که، تبلیغ‌های آنها برای اشخاصی که صد در صد به دنبال محصولاتشان هستند، نمایش داده شود. در نتیجه، هرچقدر که سایت شما به موضوع‌های مهمتری به پردازد، شانس بالاتری به جهت قبول‌شدن در گوگل ادسنس و دریافت تبلیغ‌های سودمندتر دارد. در نتیجه سعی کنید که تبلیغات مفید و سودمند به گوگل ارائه دهید. برای نمونه سایت‌هایی که به شکل ویژه در حیطه گوشی همراه محتوا تولید می‌نمایند، شانس بالاتری به منظور دریافت تبلیغ‌های مختلف داشته‌اند، در نتیجه وب‌سایتی که درباره فناوری اطلاعات است شانس کمتری دارد. یا یک وب‌سایت ورزشی که در حوزه ورزش بسکتبال به طور تخصصی محتوای تولید می‌نماید، تبلیغ‌های مرتبط بالاتری را نسبت به سایتی که به همه‌ی رشته‌های ورزشی پرداخته می‌شود، دریافت می‌نماید. البته باید بدانید که این یک قانون کلی به‌هیچ‌عنوان نیست و از نظر گوگل بعضی از موضوع‌ها، جذابیت بالاتری و عالی‌تری داشته اند و از این رو، تبلیغ‌های بالاتری را نیز دریافت خواهند کرد.

نکات مهم درباره گوگل ادسنس

هرگز بر روی تبلیغ خود کلیک نکنید

اگر شما زیاد به این موضوع اهمیت نمی دهید گوگل با چشم باز همه چیز را رصد می کند و به خوبی می داند که شما چه کاری انجام می دهید. اگر بر روی تبلیغ موجود در سایت خود کلیک کنید آن ها متوجه می شوند. اگر تلاش کنید ۵۰ بار بر روی تبلیغ کلیک کنید و از همین طریق درآمد خود را افزایش دهید تنها چیزی که عایدتان می شود حساب مسدود شده است!

دوستان و اعضای خانواده خود را برای کلیک بر روی تبلیغ خود تشویق نکنید

این موضوع نیز همانند مساله ای است که در بالا به آن اشاره کردیم. در صورت مشخص شدن چنین شرایطی ممکن است حساب ادسنس شما مسدود شود. در واقع کسی نمی داند گوگل چگونه این موضوع را تشخیص می دهد؛ اما چیزی که واضح است این است که احتمال مسدود شدن اکانت وجود دارد.

به کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ توجه کنید

اگر در ماه دو کلیک بر روی تبلیغ خود داشتید و به طور ناگهانی این مقدار به ۱۰۰ کلیک در روز رسیده است، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. اگر با فردی مشکل داشته باشید و او بخواهد عمدا چندین بار بر روی تبلیغ شما کلیک کند به احتمال زیاد دچار دردسر خواهید شد. در این صورت گوگل احتمال می‌دهد که شما قصد فریب دادن آن را دارید.

هرگز گوگل ادسنس را تنها منبع درآمد خود قرار ندهید

حتی اگر سئو سایت شما عالی است. ۱۰۰ ها سایت دارید که از طریق آن هزاران دلار در ماه درآمدزایی می کنید، باز هم نباید به گوگل ادسنس به عنوان تنها منبع درآمد خود تکیه کنید. ممکن است درآمد خوبی از طریق گوگل ادسنس داشته باشید اما باید از سایر استراتژی های درآمدزایی نیز در کنار آن استفاده کنید.

در یک صفحه واحد بیش از حد تبلیغ نکنید!

همانطور که گفتیم گوگل به شما اجازه می دهد تا سه بلوک تبلیغاتی در یک صفحه از سایت یا وبلاگ را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین اگر یک تبلیغ در هدر، یک تبلیغ در سایدبار و دیگری را در انتهای پست خود قرار داده اید، قادر نخواهید بود از تبلیغات بیشتری استفاده کنید. تبلیغات را در سرتاسر سایت قرار ندهید این موضوع می تواند بازدیدکننده را اذیت کند. روش های زیادی برای به کار بردن تبلیغات در سایت وجود دارد که ظاهر آن را نیز زشت نمی سازد. از این روش ها به نفع خود استفاده کنید.

چگونه شانس پذیرفته شدن سایت توسط ادسنس را بیشتر کنیم؟

اگر نگاهی به انجمن ادسنس بیندازید، افراد زیادی را می بینید که در مورد رد شدن درخواست هایشان شاکی هستند. دلایل رایج رد شدن سایت به شرح زیر است:

  • وب سایت موردنظر راهنمایی های ادسنس را نقض می کند.
  • سایت محتوای اندکی دارد.
  • سایت محتوای اصیلی ندارد.
  • سایت فقط محتوای تکراری دارد.
  • دامنه جدید است.

برای اینکه بتوانید شانس پذیرفته شدن سایت توسط ادسنس را بالاتر ببرید بهتر است قوانین ساده زیر را دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما محتوای زیادی دارد و صفحات آن توسط گوگل ایندکس شده است.
  • مطمئن شوید که محتوای موجود در سایت اصیل و منحصر به فرد است و از سایر سایت ها کپی نشده است.
  • اطمینان حاصل نمایید که صفحات شما محتوای متنی دارد و تنها در برگیرنده تصویر و ویدئو نیست.
  • مطمئن شوید که کد ادسنس تست را در تمامی صفحات خود قرار می دهید. واحد تبلیغاتی بهتر است بالای صفحه باشد.
  • اگر عمر سایت شما کمتر از ۳ ماه است اکانت ادسنس ایجاد نکنید. برای برخی از کشورها همچون هند و پاکستان باید منتظر بمانید تا عمر دامنه حداقل ۶ ماه شود.

گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟

خوب حالا که ایده بهتری در مورد ادسنس دارید اجازه دهید نحوه کارکرد آن را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم.

فرایند کاربرد:

  1. یک اکانت ادسنس ایجاد کنید:

اولین مرحله ای که باید مدنظر داشته باشید رفتن به سایت http://www.google.com/adsense و ایجاد یک اکانت است. اکانت گوگل ادسنس شما مرتبط با اکانت گوگل تان است.

  1. ادسنس را به سایت خود اضافه کنید:

قبل از اینکه گوگل شما را برای این برنامه بپذیرد باید اطمینان حاصل نماید که سایت‌تان تمامی قوانین و دستورالعمل های موجود را بر آورده می کند. برای عبور از این مرحله، باید کد ادسنس را در سایت خود قرار دهید. در این شرایط خزندگان گوگل می‌توانند به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند. این مرحله بسیار مهم است، زیرا همانطور که در قسمت پایین مشاهده خواهید کرد مواردی وجود دارد که در آن گوگل اجازه استفاده از ادسنس را نمی دهد. در طول این مرحله و تا زمانی که کاملا پذیرفته شوید، تبلیغات ادسنس برای شما نشان داده نمی شود و به صورت پیش فرض پنهان است. اگر سایت شما پذیرفته شود، تبلیغات نیز شروع به نمایش می کنند و می توانید به ازای هر کلیک هزینه ای را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که این یک فرایند مهم است. بعد از اینکه به عنوان ناشر ادسنس پذیرفته شدید می توانید آن را بر روی هر سایتی که می خواهید اجرا نمایید.

  1. اطلاعات پرداخت را تنظیم کنید:

مرحله آخر و نهایی در این فرآیند، اضافه کردن اطلاعات پرداخت است تا بتوانید درآمد ادسنس تان را در آخر هر ماه دریافت کنید. البته این مبلغ زمانی که از حداقل میزان ۱۰۰ دلار عبور کردید پرداخت می شود. لطفا توجه داشته باشید که قبل از دریافت هر نوع پولی از ادسنس، گوگل آدرس پستی شما را با ارسال نامه ای که کد تایید در آن قرار دارد تایید می کند. گوگل از این طریق اطمینان حاصل می کند جزییاتی که شما برای آدرس پستی خود فراهم کرده اید درست است.

آیا در ایران می‌توانیم از ادسنس استفاده کنیم؟

ثبت‌نام در سرویس ادسنس با اسم و مشخصات دقیق و درست صورت می‌پذیرد. در حال حاضر ثبت نام برای کشور ایران به دلیل فیلترینگ‌های مختلف ممکن نیست. ولی ایرانی‌های راه حلی را برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا می‌کنند. یکی از شیوه‌های دور زدن این تحریم‌ها ثبت نام در گوگل ادسنس با آدرس و مشخصات یک شخص ایرانی خارج از کشور است.

در پایان :

اگر تمایل به استفاده از گوگل ادسنس دارید می بایست توجه داشته باشید که محتوای یونیک و منحصر به فرد تولید کند و با این کار ترافیک واقعی را به سمت سایت خود روانه خواهید کرد و باعث کسب درآمد در ادسنس برای خود خواهید شد. این را بدانید که گوگل از تمامی نرم‌افزارها ویرایش باهوش‌تر است. پس به هیچ عنوان از این نرم‌افزارها استفاده نکنید که در آینده توسط گوگل جریمه نشوید و در لیست سیاه گوگل قرار نگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net