Search
Close this search box.

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن

اشتراک گذاری

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن

با توجه به نیاز صاحبان مشاغل به کسب و کار آنلاین این سوال پیش می آید که طراحی وب سایت یا طراحی اپلیکیشن بهتر است؟ اگر شما هم برای راه اندازی وب سایت یا اپلیکیشن مردد شده اید، این مقاله می تواند تا حدودی به سوالات شما در این مورد پاسخ دهد.

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که این دو فرقی با هم ندارند و هدف همه این ها کسب درآمد به صورت آنلاین است. شما هم می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها و یا هر دو را برای طراحی سایت انتخاب کنید. اما واقعا این طور هم نیست. هر کسب و کاری با توجه به نیاز خود و مشتریانی که دارد باید یکی از این دو را انتخاب کند. تعیین این که کدام یک برای شرکت ها و یا کسب و کار ها مناسب است به موارد مختلفی همچون هدف ، بودجه و … بستگی دارد.

برای اینکه آماری از نصب اپلیکیشن های مختلف داشته باشید سری به گوگل پلی ، بازار و یا اپ استور بزنید . تعداد زیای اپلیکیشن در انواع مختلف و در حوزه های مختلف پیدا خواهید کرد . بعضی از این اپلیکیشن ها آمار نصب زیادی دارند و بعضی دیگر با استقبال کمی مواجه شده اند . بعضی از اپلیکیشن ها هستند که در برهه ای از زمان معروف شده اند و توسط بسیاری از کاربر ها نصب و استفاده می شدند ولی با گذشت زمان آمار نصب آن ها کاهش پیدا کرده و به مرور کاربران آن ها را از روی گوشی های خود پاک کرده اند .

 تجربه نشان داده است که کاربر ها معمولا زیر ۵ اپلیکیشن را بر روی گوشی های خود نصب می کنند . شما به عنوان یک کاربر آنلاین چند اپلیکیشن بر روی گوشی خود نصب دارید ؟ اپلیکیشن های پرکاربرد معمولا اپلیکیشن های بانکی ، اسنپ و تاکسی های آنلاین و شبکه های اجتماعی هستند که بر روی گوشی های اکثر افراد نصب هستند .

در جواب به سوال افرادی که می پرسند طراحی سایت یا اپلیکیشن پیشنهاد ما در قدم اول راه اندازی وب سایت است ، ولی اگر تصمیم به طراحی اپلیکیشن گرفته اید توقع نداشته باشید که آن اپلیکیشن با استقبال زیادی رو به رو شود و به تعداد نصب بالا برسد مگر آنکه ایده ی خلاقانه ای پشت آن باشد و یا نیاز افراد را برطرف سازد .

بعضی از کسب و کار ها به دلیل ماهیت کار و خدماتی که در اختیار مخاطبان قرار می دهند نیاز به طراحی اپلیکشن دارند تا مخاطب تجربه ی کاربری بهتری داشته باشد به عنوان مثال زمانی که برای ارائه خدمات به لوکیشن کاربر ها نیاز دارید مانند اسنپ فود و یا تپسی ، قطعا خود شما هم در کار با اپلیکیشن اسنپ نسبت به وب سایت آن راحت تر هستید ، و یا اگر علاقه مند به بازی سازی هستید و به دنبال ساخت بازی های موبایلی هستید قطعا طراحی اپلیکیشن گزینه ی مناسب تری است .

اگر به دنبال تثبیت برند و ایجاد تصویر ذهنی ماندگار در مخاطبان خود هستید به یک سیستم یکپارچه ی آنلاین که شامل طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن است نیاز خواهید داشت . اگر بودجه ی کافی برای پیاده سازی هر دو (سایت و اپلیکیشن) را دارید با طراحی سایت و اپلیکیشن وارد دنیای آنلاین شوید ، در غیر اینصورت ضرورت یک وب سایت حرفه ای بیشتر احساس می شود .  

 طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن واقعا به هدف نهایی شما بستگی دارد اگر صرفا هدف شما نمایش اطلاعات و یا محصولات سازمان شماست طراحی وب سایت منطقی تر خواهد بود ولی اگر خدمات شما نیاز به تعامل زیاد کاربران دارد مانند اپلیکیشن های چت و یا خدمات آفلاین مانند دیکشنری زبان دارید بهترین انتخاب طراحی اپلیکیشن خواهد بود .

سایت یا اپلیکیشن، کدام گزینه‌ی مناسب‌تری است؟

پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت. عواملی از جمله:

  • هدف اصلی شما از این‌ تجارت
  • مخاطبین هدف شما در چه فضایی حضور فعال تری دارند و به دنبال چه کالاها یا خدماتی هستند.
  • چه میزان بودجه و سرمایه‌ی اولیه‌ای در اختیار دارید.

کدام یک باعث رونق کسب ‌و کار شما می‌شود؟

بسیار مهم است که شما بستر مناسب را برای کسب ‌و کار خود انتخاب کنید. البته، پاسخ این سوال با توجه به نیاز شما و نوع مشتریانی که می‌خواهید در کسب و کار خود جذب کنید، انتخاب می‌شود. بنابراین، قبل از انتخاب روش مورد نظر برای ارتقاء کسب ‌و کار خود، مهم است که به یک دیدگاه جامع نسبت به وب سایت و یا  اپلیکیشن تلفن همراه برسید.

تفاوت بین سایت و اپلیکیشن :

۱. کاربرها برای استفاده از اپلیکیشن ها باید فایل مربوطه را بر روی گوشی های تلفن همراه خود دانلود و نصب کنند در حالیکه برای استفاده از وب سایت تنها کافی است تا با استفاده از مرورگر گوشی خود آدرس وب سایت شما را وارد کنند . ایجاد نسخه ی ریسپانسیو علاوه بر نسخه ی دسکتاپ از وظایف شرکت طراحی سایت است . زمانی که کاربر از طریق گوشی وارد سایت شما می شود باید نمایش درستی از وب سایت شما داشته باشد .

ریسپانسیو بودن وب سایت ها در سال های اخیر به دلیل استفاده ی گسترده از تلفن های همراه بسیار اهمیت پیدا کرده است و یک امر ضروری و مهم در طراحی سایت محسوب می شود .
۲.سایت و اپلیکیشن در ماهیت کاربرد با هم متفاوت هستند .هدف اصلی وب سایت ها انتقال اطلاعات  از جمله اخبار و مقالات و محتوای های تصویری و ویدئویی به کاربر است . در صورتی که زمانی که نیازهای کسب و کار شما پیچیده می شود و نیاز به سطح بالاتری از تعامل کاربر دارند اپلیکیشن ها مناسب تر هستند. به عنوان مثال اپلیکیشن های چت مانند واتس اپ که تعامل کاربر بالا است و یا  اپلیکیشن Trello که به مدیریت وظایف و کارهای اعضای تیم در پیشبرد پروژه ها کمک می کند بنابراین در مواقعی که هدف وادار کردن کاربر به انجام یک عمل و تکمیل آن می باشد از اپلیکیشن ها استفاده می شود.

۳. المان های ساختاری وب سایت و زمان پیاده سازی وب سایت و اپلیکیشن متفاوت است . در کدنویسی وب سایت از html,css,js و یک زبان سمت سرور معمولا php یا سی شارپ و پایگاه داده استفاده می شود در حالیکه برای ساخت یک اپ می توان از زبان های نیتیو مانند جاوا برای اندروید و یا سوئیفت برای ios استفاده کرد . در سال های اخیر اپلیکیشن های هایبرید که بیس آن ها جاوا اسکریپت است و می توان با یک بار کد زدن هر دو خروجی اندروید و آی او اس را گرفت بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

کاربردهای سایت

  • ارائه مجموعه ای از اطلاعات در مورد کسب و کار خود به مشتریان .
  • زمانی که می خواهید کسب و کار خود را در یک بازار گسترده تر بازاریابی کنید و حضور جهانی داشته باشید.
  • از طریق به اشتراک گذاری مقالات به مخاطبان درباره برند و حوزه ی کاری خود اطلاعات دهید.
  • افزایش اعتبار کسب و کار خود در دنیای آنلاین

کاربردهای اپلیکیشن

  • زمانی که نیاز به تعاملات زیاد کاربر دارید.
  •  در دسترس بودن برنامه در حالت آفلاین
  • برند سازی آنلاین
  • ایجاد یک کانال ارتباطی قدرتمند برای مشتریان

چه زمانی استفاده از اپلیکیشن نسبت به سایت منطقی خواهد بود؟

  • بازی‌های تعاملی
  • استفاده منظم و شخصی سازی: اگر مخاطبان شما، قصد استفاده شخصی و منظم را دارند اپلیکیشن یک گزینه‌ی منطقی است.
  • محاسبات متمرکز یا گزارشات: اگر شما نیاز  به انجام محاسبات پیچیده و یا دریافت گزارش و یا نمودار دارید، برنامه موبایل گزینه‌ی مناسبی است.
  • نیاز به دسترسی به منابع موبایل:  مرورگرهای موبایل به صورت فزاینده‌ای به قابلیت‌های تلفن همراه مانند، اس ام اس، کلیک برای تماس، GPS و …  دسترسی دارند. با این حال اگر شما نیاز به دسترسی به دوربین کاربر یا منابع دیگر دارید، اپلیکیشن موبایل راهکار بهتری است.
  • عدم اتصال به اینترنت: در صورتی که شما می‌خواهید کاربرانتان بدون اتصال به اینترنت و به صورت آفلاین به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند، استفاده از اپلیکیشن منطقی‌ است.

جمع بندی :

مهم است به یاد داشته باشید که یک وب سایت  یا یک اپلیکیشن، الزاما به تنهایی گزینه‌های کاملی نیستند. بعضی از سازمان‌ها از هر دوی آن‌ها استفاده می‌کنند. لازمه تعیین اینکه کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است، این است که نیازها، قابلیت‌ها و شرایط موجود را ارزیابی کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net