Search
Close this search box.

چت آنلاین چیست

اشتراک گذاری

چت آنلاین چیست

چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین یک برنامه ارتباطی آنلاین است که به شما و بازدیدکنندگان وب سایت شما این امکان را می دهد تا بتوانید بصورت همزمان چت کنید . چت آنلاین در طراحی سایت یک جایگزین عالی برای تماس های تلفنی یا ایمیل ها است . تنها کاری که شما یا بازدیدکنندگان باید انجام دهید این است که پیام را در کادر چت تایپ کرده و ارسال کنید.

امروزه ۷۹ درصد از مشتریان، چت آنلاین را به هر وسیله ارتباطی دیگری ترجیح می دهند. استفاده از این پلتفرم بسیار آسان و راحت است. به گونه ای که هر مشتری با هر میزان اطلاعات عمومی از فضای کسب و کار آنلاین، می تواند با نمایندگان مربوطه ارتباط موثری برقرار کرده و در همان ابتدای کار به پاسخ تمام سوالات خود برسد. علاوه بر این، برای استفاده از این چت، کاربر نیازی به خروج از سایت نخواهد داشت و می تواند همزمان با بررسی خدمات و محصولات فروشگاه ومشاهده آن ها، به گفتگو نیز بپردازد. گفتگوی آنلاین و مشاهده همزمان محصولات فروشگاه در کنار هم می تواند باعث شود تا مشتریان راحت تر تصمیم گرفته و با اطمینان بیشتری اقدام به ثبت سفارش کنند.

 چت آنلاین تعامل بین مشتری و فروشندگان را بهبود می بخشد. در نهایت این ارتباط موثر به ارتقای جایگاه فروشگاه و پیشرفت آن کمک زیادی خواهد کرد. براساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که وبسایت ها و کسب و کارهای آنلاینی که از این پلتفرم استفاده می کنند، نسبت به رقبای خود فروش بهتری داشته و موفق شده اند تا مشتریان خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنند. مهم ترین دلیل این پیشرفت کاری، استفاده از چت آنلاین و برقراری ارتباطی ساده و راحت با کاربران است.

شاید برای برخی افراد که تاکنون از چت آنلاین استفاده نکرده اند، این سوال پیش آمده باشد که از کجا می توانیم صفحه چت آنلاین را باز کرده و با آن شروع به گفتگو کنیم؟ زمانی که شما وارد وبسایت موردنظرتان می شوید، در پایین صفحه، گوشه سمت راست یک کادر کوچک مشاهده خواهید کرد که از طریق آن می توانید شروع به چت کنید. در برخی از وبسایت ها این صفحه، به طور خودکار باز شده و شما می توانید سوالات خود را در آن ثبت کنید.

چرا چت آنلاین در طراحی سایت ها مهم است؟

همانطور که گفتیم فروشگاه های اینترنتی به دلیل نداشتن رابطه مستقیم با مشتریان، نیازمند پلتفرمی همچون چت آنلاین هستند تا مراجعین به سایت بتوانند در سریع ترین زمان مشاوره ها و راهنمایی های لازم را دریافت کنند، تا زمانی که مشتریان در مورد مسائل و مشکلات به شما اطلاع ندهند، مسلما شما از آنها بی خبرید ، به عنوان مثال، ممکن است مشکلی در روند پرداخت شما وجود داشته باشد. در نتیجه، بسیاری از مشتریان بدون اینکه دلیل آن را به شما بگویند، چرخ دستی خود را رها می کنند و به فرآیند خرید پایان می دهند.این مسئله می تواند تاثیرات منفی و مخربی بر کسب و کار شما داشته باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت استفاده از چت آنلاین در سایت اهمیت بسیار زیادی دارد.

با چت آنلاین، راهی فوق العاده راحت و سریع به آنها می دهید تا تجربه خود را به اشتراک بگذارند. هرچه راحت تر بتوانند با شما تماس بگیرند، احتمال بیشتری وجود دارد که در مورد هرگونه مشکل به شما اطلاع دهند.

چت آنلاین به خودی خود نمی تواند تاثیر خاصی روی سئوی سایت شما داشته باشد، اما در صورتی که بتوانید به کمک این پلتفرم با مشتریان تعاملی سازنده و باکیفیت داشته باشید و تعداد مراجعین به سایت را از این طریق افزایش دهید، قطعا نتایج شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد. البته در این خصوص می بایست به این نکته دقت داشته باشید که تمامی چت ها و گفتگوهای ثبت شده برای ارتقای وضعیت سایت شما کارساز نیستند. در ادامه به این موضوع که چت آنلاین برای طراحی کدام یک از سایت ها کارآمد و موثر است می پردازیم.

در صورتی که شما یک سایت فروشگاهی جدید را راه اندازی کرده اید و برند شما برای مشتریان به طور کامل شناخته شده نیست، استفاده از چت آنلاین در طراحی سایت می تواند کارساز باشد. با استفاده از گفتگوی آنلاین، مشتریان زودتر با شما، خدمات و محصولاتتان آشنا می شوند و پروسه جلب اعتماد و اطمینان آن ها سریع تر انجام می شود. اما در مقابل، آن دسته از سایت ها و فروشگاه هایی که به خوبی معرف حضور مردم هستند و بازدیدکنندگان زیادی دارند، بهتر است برای صرفه جویی کردن در هزینه و زمان خود، از چت آنلاین استفاده نکنند.

عموما فروشگاه های پربازدید، هزینه های کافی را برای تبلیغات و بازاریابی از قبل پرداخت کرده و پروسه معرفی برند و محصولات خود را به خوبی انجام داده اند که از بازدید بالایی برخوردار هستند. بنابراین در این زمان دیگر احتیاجی به استفاده از چت آنلاین در سایت نیست و این تنها افزایش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت. با توجه به این توضیحات می توان به راحتی به اهمیت استفاده از چت آنلاین در سایت پی برد. اینکه بدانید در چه شرایطی می بایست آن را در سایت فعال کرده و مورد استفاده قرار دهید، تاثیر زیادی در رشد کسب و کار شما خواهد داشت.

چت آنلاین چگونه کار می کند؟

چت های آنلاین در داخل یک چت باکس انجام می شود که بخشی از برنامه چت آنلاین است.آنچه بسیار مهم است این است که بازدیدکنندگان شما نیازی به نصب هر چیزی بر روی دستگاه های خود ندارند. برای چت با شما، نیازی به ثبت نام در هیچ سرویسی ندارند، بنابراین چگونه بازدیدکنندگان شما می دانند که شما پشتیبانی چت آنلاین را ارائه می دهید؟ آنها یک ویجت را در گوشه پایین وب سایت شما مشاهده می کنند. وقتی روی آن کلیک می کنند، یک کادر چت ظاهر می شود. توجه داشته باشید که شما و بازدیدکنندگان شما دیدگاه های متفاوتی از چت آنلاین خواهید داشت.

دیدگاه بازدیدکنندگان

  • این یک کادر چت است که بازدیدکنندگان هنگام کلیک روی ویجت مشاهده می کنند.
  • در داخل کادر چت، بازدیدکنندگان می توانند متن را تایپ کرده و یک فایل را ضمیمه کنند.
  • آنها همچنین می توانند تصاویر، ایموجی ها و پیوندها را ارسال کنند.

نمای اپراتور چت آنلاین

  • این قسمت بحث و گفتگو است، که اپراتور چت آنلاین می بیند.
  • و پاسخ های خود را به چت مسنجر و پیام های ایمیل تایپ کرده و ارسال می کند.
  • می توانید تمام چت های ورودی را در سمت چپ نمای اپراتور مشاهده کنید.

در بخش اپراتور چت امکاناتی وجود دارد که بازدیدکنندگان نمی توانند انجام دهند از جمله:

  • دسترسی به داشبوردهای مختلف تجزیه و تحلیل.
  • بازدیدکنندگان و مشتریان خود را ردیابی کنید تا ببینید چه چیزی را و برای چه مدت مرور می کنند
  • برای پاسخ سریع تر پاسخ های آماده را ایجاد کنید.
  • ببینید بازدیدکنندگان شما چه چیزی را تایپ می کنند.
  • چت آنلاین خود را با بسیاری از برنامه ها و سیستم عامل ها برای گردش کار کارآمدتر ادغام کنید.
  • اپراتورها را به گپ های فردی اختصاص دهید و هر زمان که نیاز بود دوباره آنها را تعیین کنید.
  • بازدیدکنندگان را ممنوع کنید، بازخورد و رتبه بندی بخواهید و موارد دیگر.
  • رونوشت های چت را بارگیری کرده و سابقه چت ها را مشاهده کنید.
  • از یک برنامه تلفن همراه برای چت با مشتریان خود استفاده کنید.

هرچه بیشتر با بازدیدکنندگان خود چت کنید، فرصتهای بیشتری برای جمع آوری برخی از امتیازات به دست می آورید. دیر یا زود، تعداد مناسبی از مخاطبین در پایگاه داده خود خواهید داشت.

مزایای استفاده از سیستم چت آنلاین برای سایت

چت آنلاین ابزار ضروری برای هر شرکتی است که از طریق آن با پاسخگویی سریع و تعامل موثر با کاربرانی که هنوز خرید نکرده‌اند آنها را ترغیب به خرید کنند. استفاده از چت زنده علاوه بر کمک به بازدیدکنندگان به تیم پشتیبانی کمک می‌کند که سفارشات را به طور همزمان مدیریت کنند و با ارتباط موثر فروش آنلاین خود را افزایش دهند. اکنون با دلایل اصلی استفاده از چت آنلاین آشنا شدید. در ادامه به جزئیات بیشتر استفاده از این ابزار مهم و ضروی برای هر کسب وکار می‌پردازیم.

پاسخگویی سریع

بر اساس آمار، اگر  شما در عرض کمتر از ۵ دقیقه به مشتریان خود پاسخ دهید، فروش شما به شدت افزایش می‌یابد. متأسفانه بسیاری از شرکت ها این واقعیت را نادیده می گیرند، در نتیجه تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند. زیرا اگر پیام ها بیشتر از ۱۵ دقیقه بدون پاسخ بماند مشتریان برای حل مشکل و نیاز خود به سراغ سایت دیگر می روند. اما شما با استفاده از چت انلاین می‌توانید به موقع به نیاز های آن ها پاسخ دهید و آن ها در سایت خود نگه دارید.

کاهش هزینه های پشتیبانی

خریداران اغلب از طریق تماس های تلفنی با نمایندگان پشتیبانی مشتری تماس می‌گیرند تا پاسخ های فوری را دریافت کنند. با این حال، این روش ارتباط می تواند هزینه بیشتری برای صاحبان مشاغل داشته باشد. طبق آمار، یک چت آنلاین ۱۵ تا ۳۳ درصد کمتر از ارائه پشتیبانی مشتری از طریق تماس تلفنی هزینه دارد. پلتفرم‌های چت زنده به نمایندگان کمک می‌کنند تا چندین چت را به طور همزمان مدیریت کنند و به مشتریان در هنگام استفاده از یک محصول با مشکل کمک کنند.

افزایش خدمات و وفاداری مشتری

رضایت مشتری با چت‌های زنده وب سایت بیشتر است زیرا باعث می‌شود کاربران نسبت به اعتبار شرکت و کمکی که فوراً می‌تواند ارائه دهد احساس اطمینان بیشتری کنند. مصرف کنندگان می‌توانند به سرعت پاسخ ها را دریافت کنند، مشکلاتشان حل شود و هر زمان که به آن نیاز داشته باشند کمک دریافت کنند. در نتیجه، احتمال خرید مجدد از یک برند بیشتر است.

افزایش فروش

چت های آنلاین فروش شما را بهبود می بخشد. زیرا احتمال خرید یک محصول پس از برقراری ارتباط با پشتیبان بیشتر است. طبق آمار ، ۳۸ درصد از مشتریان پس از گفتگوی عالی با پشتیبان چت آنلاین، محصولی را خریداری می‌کنند. دسترسی فوری به تیم پشتیبانی تولید سرنخ و حجم فروش بالاتر را تضمین می‌کند.

حل مشکلات و نیاز های مشتریان 

 گاهی اوقات برای خدمات پشتیبانی سنتی دشوار است که فوراً مشکلات  و نیاز مشتریان خود را شناسایی کنند. یک چت زنده تمام اطلاعات لازم در مورد هر مشتری که در تاریخچه چت یافت می‌شود را به اعضای تیم ارائه می‌دهد. هر عامل پشتیبانی مشتری می‌تواند قبل از شروع مکالمه به آن دسترسی داشته باشد. نمایندگان پشتیبانی مشتری می توانند تاریخچه را فیلتر، مرتب کنند و جستجو کنند تا نگرانی های  مهم و کلیدی مشتریان را مشخص کنند.

افزایش تجربه خدمات مشتری

تجربه خدمات مشتری نیز تأثیر قابل توجهی در فروش شما دارد. چت های زنده به مشتریان جدید  این امکان را می دهد که فوراً با شخص مسئول تماس بگیرند و پاسخ سؤالات مربوط به نحوه استفاده از یک محصول، کمک یا راه حل برای مشکلات را دریافت کنند. خدمات عالی و فوری به مشتریان اطمینان می‌دهد که آنها همچنان از محصول یک برند استفاده می‌کنند.

افزایش اعتماد

طبق آمار۹۰ درصد افراد با  استفاده از چت آنلاین اعتمادشان نسبت به خرید محصولات بیشتر می شود که با استفاده از چت آنلاین می‌توانند سوالات خود را هرموقع که نیاز باشد بپرسند و همین موضوع باعث افزایش اعتماد آنها می‌شود.

جمع بندی

واضح است که خدمات درجه یک مشتری در هر مشاغل چقدر مهم است. امروزه تقریباً با رقابت شدید در هر صنعتی، از دست دادن مشتری احتمالی کار زیادی نمی کند. صرف نظر از موقعیت، همانطور که در بالا خواندید چت آنلاین مزیت های بسیاری دارد که می تواند شانس شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پاسخگویی مشتری با چت آنلاین به راحتی می تواند فروش و تبدیل شما را افزایش دهد. وب سایت شما همچنین می تواند از ارائه پشتیبانی آنلاین بیشتر بهره مند شود. به طور کلی تجربه کاربری سایت شما (UX) بهبود می یابد، مشتریان شما احتمالاً رضایت بیشتری خواهند داشت و به طور کلی هزینه کمتری را برای پشتیبانی هزینه می کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net