Search
Close this search box.

لینک نوفالو چیست

اشتراک گذاری

لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو چیست؟

برای درک بهتر لینک نوفالو و فالو ابتدا نیاز داریم که درباره چگونگی کار لینک ها در حیطه سئو بپردازیم. وقتی یک سایت لینکی از یک سایت دیگر کسب می کند، آن سایت در سئو کمی ارتقا پیدا می کند. اگر هرکدام از این لینک ها را یک امتیاز در نظر بگیریم، می توان گفت  که کسب لینک های بیشتر به معنی کسب امتیاز بیشتر در سئو است.

گوگل به این لینک ها توجه می کند، آنها را می شمارد و بررسی می کند که از چه سایت هایی هستند. گوگل اینطور تصور می کند که اگر افراد زیادی به یک صفحه مشخص لینک دهند پس آن صفحه، یک صفحه خوب است. از آنجا که گوگل همواره میخواهد بهترین نتیجه را به شما نشان دهد، پس آن صفحه را به بالاترین نقطه در نتایج جستجو می رساند.

لینک نوفالو به عنوان امتیاز شمرده نمی شود، با استفاده از آن اعتبار سایت مبدا منتقل نشده و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کند. لینک های نوفالو از طریق تگ Nofollow و به شکل زیر هستند.

در واقع لینک نوفالو لینکی است که در نحوه نوشتن آدرس لینک تنها با قرار دادن یک ویژگی یا attribute در آدرس لینک، لینک را از حالت فالو به نوفالو تبدیل می کند.

follow-and-nofollow-links

این تغییرات در صفحه نمایش قابل رؤیت نیستند و تنها برای ربات های موتور جستجوگر گوگل کارایی خواهند داشت. ربات ها یا (crawler) لینک های سایت را با دقت پیمایش می کنند و مسیر داده شده توسط لینک ها را به عنوان مسیر رفت و آمد خود انتخاب می کنند.

درگذشته پیج رنک معیار گوگل برای امتیاز دادن به لینک ها بوده است، اما در حال حاضر Domain Authority و Page Authority  معیار اصلی برای امتیاز دهی به لینک ها می باشند. ربات های گوگل به خوبی قادر به امتیاز دهی به لینک ها و تعیین پیج رنک برای لینک ها هستند و زمانی که یک سایت از لینک نوفالو برای لینک دهی استفاده می کند به ربات های گوگل می فهماند که نباید برای این لینک ها امتیاز یا پیج رنکی اختصاص دهد.

در واقع وقتی لینکی را از نوع نوفالو (Nofollow) تعریف می کنیم؛ در حقیقت به گوگل اعلام می کنیم که بین مبدا و مقصد ارتباط موضوعی وجود ندارد و نیاز نیست آنها را پیمایش کند. این لینک ها صرفا توسط بازدیدکنندگان دنبال می شوند اما خود گوگل آنها را کراول نمی کند.

آیا لینک های نوفالو بر سئو سایت تأثیر می گذارند؟

بله قطعاً لینک های نوفالو هم بر سئو سایت تأثیر خواهند گذاشت. با قرار دادن rel=”nofollow” در تگ لینک تنها مانع انتقال اعتبار به سایت لینک گرفته می شویم که منظور اضافه نشدن پیج رنک به سایت لینک گرفته است. در نتیجه پیج رنک با سئو متفاوت است و لینک های نوفالو هم مانند لینک های فالو بر سئو سایت تأثیر مثبت می گذارند.

نوفالو بودن لینک ها باعث نمی شود که ربات های گوگل نتوانند به سایت لینک شده دسترسی داشته باشند بلکه فقط اعتباری به سایت لینک شونده داده نمی شود.

اگر سایتی تمام لینک های خود را به صورت فالو قرار دهد و سایت های دیگری را لینک کند گوگل کاملاً احساس می کند که این سایت قصد فروش بک لینک داشته و سایت را اسپم خواهد کرد. در نتیجه با وجود حساسیت گوگل برای جلوگیری از تخلفات لینک سازی، بک لینک نخرید و خودتان به صورت اصولی با تعداد کنترل شده شروع به ساختن لینک های خارجی کنید.

تفاوت لینک فالو و لینک نوفالو چیست؟

برای اینکه تفاوت لینک فالو و لینک نوفالو  را درک کنید به این مثال دقت کنید. جریان لینک سازی در وب سایت را مانند رگ های خونی در نظر بگیرید باید بتوانید که به صورت مشخصی جریان را به تمام قسمت‌های سایت برساند اما گاهی اوقات خودتان می دانید که در معده شما غذای وجود ندارد بنابراین رگ های خونی را به سمت آن منتقل نمی کنید. چراکه نیازی نیست در این صورت باید از لینک نوفالو استفاده کنید. چرا که اگر لینک فالو ایجاد شود از مخزنی که در اختیار دارید کم می شود و بی فایده خرج می شود.

اما خیلی از اوقات حتی در لینک سازی های خارجی که خیلی از افراد فکر می کنند باید تمام لینک‌ها را به صورت نوفالو ایجاد کنند پیشنهاد می کنیم به صفحاتی که واقعاً مرتبط هستند و یک مرجع برای موضوع شما هستند لینک فالو ایجاد کنید. تا اعتبار صفحه خودتان افزایش پیدا کند چون بعضی از افراد نمی دانند که دقیقاً خاصیت لینک نوفالو چیست از آن استفاده نمی کنند و فکر می‌کنم که اگر از لینک نوفالو استفاده کنند شاید به اصطلاح سایت خود را سوراخ کرده‌اند و تمام اعتبار از سایت  بیرون می رود.

اهمیت استفاده هر دو ویژگی لینک فالو و لینک نوفالو چیست؟

استفاده از لینک فالو و لینک نوفالو در محل و زمان درست باعث می شود که گوگل متوجه شود سایت شما تخصصی عمل می کند. بنابراین به صورت کلی و مدت دار اگر کارها به صورت صحیح انجام شود می تواند اعتبار کلی صفحات سایت شما را افزایش دهد. تمام این موضوعات بسیار مهم هستند.

اما برای کسب رتبه در سئو افراد هر کاری می کنند غیر از رعایت استانداردها و قوانین و اصول اصلی و جامع سئو. بنابراین اگر می خواهید سایت شما از نظر فنی و از نظر اعتبار دامنه در گوگل  مناسب باشد باید از ویژگیهای فالو و نوفالو در لینک سازی های داخلی و خارجی سایت خود به خوبی استفاده کنید. بیشترین بهره را از انتقال اعتبار در لینک سازی برای سایت خود کسب کنید.

فالو بودن و نوفالو بودن لینک ها با دو روش قابل تشخیص است:

۱. View source در chrome و Mozila

با کلیک راست بر روی صفحه و انتخاب گزینه view source می توان تمامی کدهای هر صفحه از سایت را دید و برای دیدن لینک های نوفالو کافی است که با فشردن کلیدهای Ctrl + F کلمه‌ی No Follow را وارد کنید تا تمامی تگ های نوفالو را مشاهده کنید.

۲. ابزار آنلاین No follow tools

No follow tools ابزاری آنلاین است که با وارد کردن آدرس و URL هر سایت و صفحه ای می توان تعداد لینک های داخلی، خارجی و نوفالو بودن لینک ها را متوجه شویم.

یک مثال در مورد این موضوع می زنیم که بیشتر با این مسئله  آشنا شوید:

اگر شما عملیات سرویس های دوره ای خودرو خود را انجام دهید اما در زمان مناسب انجام نشود و در مکان مناسب صورت نگیرد ممکن است در کوتاه مدت تاثیراتی را در روند کارکرد نامناسب خودرو نبینید. اما در بلند مدت مشکلاتی برای آن به وجود می آید که شما متوجه نمی شوید آن مشکلات چرا به وجود آمده است.

چرا که یک مسیر غلط بارها و بارها تکرار شده است و سپس نتیجه نادرست را به وجود آورده است. در لینک سازی همین موضوع صورت می‌گیرد اگر لینک های درست و صحیح با ویژگی های دقیق ایجاد نکنید پس از مدتی مشکلاتی از قبیل افت رتبه یا از قبیل عدم افزایش رتبه برای شما ایجاد می شود که متوجه نمی شوید مشکل چیست.

بنابراین نه تنها با استفاده از لینک فالو و نوفالو، بلکه برای اینکه قدرت داشته باشید باید از تمام قوانین سئو استفاده کنید تا بتوانید رتبه های ارزشمندی برای سایت خود کسب کنید.

در آخر:

در این مقاله به صورت جامع توضیح دادیم که لینک نوفالو چیست و تفاوت لینک فالو و لینک نوفالو را به صورت کامل برای شما گفتیم.

امیدوارم که مفید واقع شود در صورتی که سوال یا نظری در این مورد دارید می توانید در قسمت نظرات همین صفحه آن را ثبت نمایید تا به آن پاسخ دهیم و همچنین می توانید این مطلب را برای دوستان خود ارسال نمایید موفق باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات

ایمیل شما برای دیگر کاربران در دسترس نخواهد بود. تمامیه بخش ها الزامی با * علامتگذاری شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net