Search
Close this search box.

پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس

اشتراک گذاری

پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس

پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس

شما به عنوان مدیر یک سایت وردپرس مطمئناً با چالش “چه افزونه ای روی سایتم نصب کنم؟” روبرو شده اید. در مخزن وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که انتخاب از بین آنها کار سخت و دشواری است. داشتن مجموعه ای از ابزارهای مناسب باعث می شود کسب و کار شما به سطح بالاتری رسیده، تعداد بازدیدکنندگان تان بیشتر شده و درآمد بیشتری داشته باشید. در این مقاله ۱۰مورد از  پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس که لازم است صاحبان کسب و کار آنها را بر روی سایت خود داشته باشند، ذکر شده است.

افزونه WPForms

در مورد اینکه افزونه WPForms چیست باید گفت که با یکی از محبوب‌ترین افزونه‌هایی که از آن برای ساخت و ایجاد فرم‌ها در وردپرس استفاده می‌شود طرف هستیم که کاربردهای حرفه‌ای و زیادی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این افزونه را می‌توان به‌عنوان افزونه‌ای رایگان که می‌تواند فرم‌ها را در بهترین حالت ممکن ایجاد کرده و اطلاعاتی که در آنها وارد می‌شود را به‌صورت سازمان‌یافته در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌دهد معرفی کرد.

افزونه WPForms بیش از ده سال است که ازپرکاربرد ترین افزونه های وردپرس بوده است و در بیش از ۵ میلیون سایت سرویس‌دهی کرده است. در مورد زبان‌هایی که این افزونه با آنها سازگاری دارد باید گفت که این افزونه روی بیش از ۲۶ زبان مختلف ترجمه شده است و می‌توانید به‌راحتی با زبان فارسی روی این افزونه کار کنید و از آن استفاده کنید.

اگر بخواهیم در مورد فلسفه اصلی این افزونه صحبت کنیم، باید بگوییم که این افزونه قصد دارد تا نیاز مدیران سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی به یک دولوپر و برنامه‌نویس فرانت‌اند را برای طراحی فرم‌های حرفه‌ای که بتوانند هر اطلاعاتی را، از سفارش‌ها و کالای موردنظر کاربر گرفته تا اطلاعات مربوط به علاقه‌مندی‌های کاربر برای خریدهای بعدی و ایمیل مارکتینگ را به صفر برساند و این کارها به ساده‌ترین شکل ممکن توسط مدیران سایت‌ها به‌صورت کاملا بصری انجام می‌گیرد.

افزونه WPForms چیست

افزونه WPForms به شما این اجازه را خواهد داد که به‌صورت کاملا رایگان این فرم‌ها را در سایت خود طراحی کنید:

  • فرم تماس با ما
  • فرم اشتراک و ثبت‌نام در سایت
  • فرم‌های ثبت سفارشات
  • فرم‌های پرداخت
  • فرم‌های نظر سنجی‌ها و اطلاعات عادی

در مورد هزینه‌های این افزونه باید گفت که افزونه WPForms هم مانند خیلی از افزونه‌های رایگان و حرفه‌ای در وردپرس یک نسخه PRO دارد که موارد متعددی را اضافه دارد و می‌توانید آن را از ارائه‌کنندگان معتبر افزونه تهیه کنید. اما باید گفت که نسخه رایگان افزونه WPForms که به نام WPForm Lite هم شناخته می‌شود به‌تنهایی این قابلیت را دارد که تمامی فرم‌های خواسته شده را برای سایت شما پیاده‌سازی کند.

یکی از مسائل و مواردی که این افزونه روی آن مانور زیادی می‌دهد رابط کاربری ساده‌ای است که دارد. در واقع یکی از شعارهای ارائه‌کنندگان افزونه WPForms این است که کار ساخت یک فرم را از ساعت به دقیقه کشانده‌اند و اگر با این افزونه کار کنید متوجه این موضوع خواهید شد که بخش عظیمی از این موارد صحیح می‌باشد و واقعا کار به این صورت دنبال می‌شود.

افزونه یواست سئو Yoast SEO 

«یواست یا یوست سئو» (Yoast SEO) نام «افزونه» (Plugin) کاربردی در ویرایشگرهای متنی است که با بهینه‌سازی محتوا به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در گوگل کمک می‌کند. این افزونه با نصب روی سیستم مدیریت محتوای وبسایت‌های وردپرسی، به تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی بهینه‌تر در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کرده و با ارائه پیشنهادهای جایگزین کار را برای کارشناس تولید محتوا آسان‌تر می‌کند.

محتوا نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه‌بندی، بیشتر دیده شدن وب‌سایت و افزایش آگاهی از برند کسب و کارها دارد. اهمیت و حساسیت تولید محتوای هماهنگ با فاکتورهای سئو ممکن است در ابتدا برای کسب و کارها کمی چالش‌برانگیز باشد. افزونه Yoast SEO با هدف آسان کردن تولید محتوا برای کاربر و کم کردن پیچیدگی‌های آن برای همه افراد طراحی شده است.

افزونه WooCommerce

ووکامرس افزونه فروشگاه ساز قوی و مشهور وردپرس است. با نصب این افزونه علاوه بر استفاده از امکانات ویژه وردپرس، یک فروشگاه اینترنتی قوی در دسترس شماست. این افزونه به خاطر مجانی بودن و سادگی در نصب و استفاده به یکی از افزونه های محبوب وردپرس تبدیل شده است.

در ایران این افزونه کاملا فارسی شده است و به دلیل وجود افزونه‌های اختصاصی مثل درگاه‌های پرداخت ووکامرس، افزونه پیامک ووکامرس، افزونه حمل و نقل ووکامرس و افزونه‌ها و امکانات دیگر بسیار محبوب و پرطرفدار است. در حال حاضر بیش از ۶ میلیون فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان از ووکامرس استفاده می کنند.

افزونه WP Rocket 

یکی دیگر از پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس افزونه ی قدرتمند WPRocket می باشد. افزونه برای بهبود سرعت سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از افزونه های کاربردی وردپرس برای بهبود سئو سایت مطرح می شود.

مهمترین ویژگی که این افزونه به سایت شما اضافه می کند بهره مندی از قابلیت lazy load می‌باشد. قابلیت به آن معنا می باشد که تصاویر و رسانه‌های سایت شما به صورت یکجا دانلود نمیشود و همین امر می تواند در بهبود سرعت سایت وردپرسی بسیار موثر باشد.

همان طور که می دانید سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل بهبود سئو می باشد و اگر بتوانید ت سایتتان را به هر طریقی بهبود بخشید می‌توانید در رتبه‌های برتر گوگل حضور پیدا کنید.

این افزونه وردپرس فارسی که یکی از افزونه های ضروری وردپرس است می تواند شما را به این هدف نزدیکتر کند.

افزونه WPML

افزونه‌های زیادی برای چند زبانه کردن سایت وجود دارند اما تقریبا هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند به اندازه افزونه WPML کاربردی باشند و این افزونه به عنوان برترین ابزار چند زبانه کردن سایت‌های وردپرسی شناخته می شود.

افزونه Wpml در حال حاضر توسط بیش از هزاران کسب و کار اینترنتی استفاده می‌شود بسیاری از قابلیت‌ها را در خود دارد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سایت خود را چند زبانه کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید، توجه کنید که این افزونه تمام نیاز‌های شما را برای چند زبانه کردن سایت ارائه می‌دهد و می‌توانید سایت خود را به همه زبان‌های دنیا ترجمه کنید.

این افزونه نسخه رایگان ارائه نداده است و نمی‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید به همین دلیل اگر قصد داشته باشید سایت چند زبانه داشته باشید باید این افزونه را برای خود خریداری کنید که خوشبختانه توسط تیم‌های مختلف در ایران ترجمه و راستچین شده است که همین موضوع باعث می‌شود بتوانید با قیمت مناسبی آن‌ را خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

افزونه Duplicator

Duplicator از بهترین افزونه‌های وردپرس است. این پلاگین کل وب سایت شما شامل دیتابیس، فایل‌ها، پلاگین‌ها و تم‌ها را در یک فایل استخراج و ذخیره می کند. خطاهای احتمالی را به صورت خودکار برطرف می کند و به راحتی می توانید این اطلاعات را در سایت جدید بارگذاری و استفاده کنید. این افزونه بیش از ۱ میلیون نصب فعال دارد.

افزونه UpdraftPlus 

افزونه UpdraftPlus نام افزونه کاربردی و حرفه‌ای وردپرس می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید یک نسخه پشتیبان کامل از وبسایت خود در دوره های زمانی مشخص و دلخواه، دریافت کنید. این افزونه با ایجاد نسخه های پشتیبان، به شما این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات وبسایتتان کاملا حفظ شده و از دست نخواهد رفت.

افزونه Elementor

افزونه Elementor Page Builder یک سازنده کشیدن و رها کردن قوی و محبوب و از پرکاربرد ترین افرونه های وردپرس است که به شما اجازه می دهد طرح بندی صفحات خود را به راحتی با استفاده از یک رابط کاربری ساده ایجاد کنید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی طراحی وب سایت خود را سفارشی سازی کنید و بدون نوشتن حتی یک خط کد، پوسته های صفحه سفارشی ایجاد کنید.

افزونه Elementor از افزونه های ضروری وردپرس برای صاحب کسب و کار اینترنتی است زیرا به آنها اجازه ساخت صفحات فرود سفارشی را بدون نوشتن کد می دهد.

افزونه broken link checker

یکی از راههای بهبود سئوی سایت برطرف کردن لینک های شکسته در سایت می باشد. که بیش از ۷۰۰ هزار نصب فعال از مخزن وردپرس داشته می تواند به صورت رایگان پیوندهای داخلی و خارجی سایت شما را که دچار مشکل شده اند بررسی کنند و آنها را به شما معرفی کند.

افزونه جز پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس رایگان وردپرس می باشد که شما برای نصب آن نیاز به پرداخت هزینه ای نخواهید داشت و می توانید با نصب آن پیوندهای خراب و شکسته شده در سایتتان را شناسایی کرده و از ویرایش دستی هر لینک در سایت تان خودداری کنید.

افزونه Akismet

وردپرس بخشی بنام دیدگاه‌ها دارد که کاربران می‌توانند نظرات و سؤالات خود را درزمینه مقاله‌ای که منتشرشده است به اشتراک بگذارند. بخش دیدگاه‌ها مهم است چراکه بااین‌وجود کاربران می‌توانند با مدیر سایت تعامل کرده و اطلاعات خودشان را با پرسیدن سؤالاتی تکمیل کنند.

اما مشکلی که وجود دارد این است که ربات‌های تبلیغاتی به سایت نفوذ می‌کنند و در بخش دیدگاه‌ها تبلیغات انجام می‌دهند یا به سایت ما لینک فرستاده و از این لینک برای سئوی سایت خودشان استفاده می‌کنند درنتیجه سایت ما با مشکلاتی مواجه می‌شود.

به‌ خاطر همین وقتی وارد پنل مدیریتی وردپرس می‌شویم مشاهده می‌کنیم که بخش دیدگاه‌ها از پیام های تبلیغاتی پر شده که یا باید ما تایید کنیم یا به صورت خودکار در وردپرس تایید شده است.

یک روش رها شدن از این مشکل این است که وارد تنظیمات و سپس گفتگوها در پنل مدیریت شویم و بعد از وارد شدن به این بخش می‌توانیم مشخص کنیم که فقط کسانی کامنت را ارسال کنند که در سایت ما عضو شده‌اند. این روش بسیار برای امنیت سایت مفید است و مانع ارسال هرگونه پیام‌های تبلیغاتی می‌شود.

راه دوم استفاده از پلاگین اکیسمت است که اگر شما در سایت خودتان نصب و فعال کنید هر کامنتی که به شما ارسال می‌شود اطلاعاتش را به سایت اکیسمت می‌فرستد و سپس اکیسمت هم بررسی می‌کند که آیا کامنت‌های مشابهی با این اسم و با این متن و لینک در سایر سایت‌های ورد پرس ارسال‌شده است یا نه؟ پس این‌ها را با همدیگر تطابق داده و درنتیجه تصمیم می‌گیرد که این کامنت اسپم است یا یک کامنت واقعی می‌باشد که توسط کاربران سایت ارسال‌شده است.

Akismet یک سرویس برای فیلتر کردن کامنت های اسپم یا هرزنامه است. نام Akismet از Automattic و Kismet گرفته شده است. Automattic شرکتی است که در پشت پرده Akismet قرار دارد و توسط بنیانگذار وردپرس Matt Mullenweg تاسیس شده است.

این افزونه برای همه سایت‌ها لازم است اما با نصب و فعال‌سازی راه‌اندازی نشده و حتماً شما باید اقدامات لازم را برای فعال کردن آن را انجام دهید.

جمع بندی

هر کسب وکار آنلاین که در بستر وردپرس ساخته شده است نیاز به ابزارها و قابلیت هایی دارد که می توانید با نصب افزونه های مناسب به آنها دسترسی داشته باشید. در این مقاله ۱۰مورد از  پرکاربرد ترین افزونه های وردپرس که برای کسب و کار های آنلاین لازم است را معرفی کردیم. با استفاده از این افزونه ها  بتوانید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات

ایمیل شما برای دیگر کاربران در دسترس نخواهد بود. تمامیه بخش ها الزامی با * علامتگذاری شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net