Search
Close this search box.

طراحی سایت های خبری

اشتراک گذاری

طراحی سایت های خبری

طراحی سایت های خبری

امروزه دیگر محبوبیت روزنامه به پایان رسیده و همه اخبار را از اینترنت دنبال می‌کنند. همانطور که یک شخص برای اینکه مورد اعتماد بودن و معتبر بودن خودش را برای بقیه اثبات کند، اقدام به ساخت سایت شخصی می‌کند؛ طراحی سایت خبری نیز باعث رونق گرفتن و همچنین موجب افزایش اعتبار یک رسانه می‌شود؛ از این رو ضرورت طراحی سایت خبری را متوجه می‌شویم.

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا طراحی سایت خبری، مختص رسانه است؟ باید بگویم خیر. هر سازمان و کسب و کاری می‌تواند اقدام به ساخت سایت خبری کند. در این میان برای برخی شرکت‌ها داشتن یک سایت خبری ضروری است اما برای دیگر سازمان‌ها یک انتخاب است؛ به عنوان مثال واضح است که ایجاد یک پایگاه خبری از طریق طراحی سایت خبری، برای کسی که خبرنگار است یک ضرورت است.

حال با توجه به رایج شدن سایت های خبری و افزایش تمایل افراد به دنبال کردن اخبار و حواشی از طریق وبسایت ها و اینترنت نسبت به گذشته تمایل افراد از جمله خبرنگاران، مدیران رسانه و عکاسان، به بارگذاری نوشته ها، اخبار و عکس های جمع آوری شده ی خود در سایت خبری ویژه خود بیشتر شده و با توجه به اینکه ممکن است طراحی سایت خبری بی عیب و نقص برای متقاضیان کمی دشوار باشد در همین راستا شرکت نوین وب ساز برای کمک به شما خبرنگاران و دبیران رسانه گرامی همواره در تلاش است تا با طراحی سایت خبری شما به بهترین نحو با قیمت مناسب، شما را یاری کند.

طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری یکی از ساده‌ترین طراحی‌های سایت است که به امکانات و قابلیت‌های ویژه و خاص نیاز ندارد اما در عین حال یکی از مهمترین سایت‌ها محسوب می‌شود که همواره اطلاعات به‌روز و دقیقی را منتشر می‌کند و بعضا ترافیک و بازدید میلیونی دارد. در طراحی سایت خبری باید تولید محتوا در بخش‌های مختلف انجام شده و به صورت دسته‌بندی قرار داده شود تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به هر اخباری در صفحه مجزا دسترسی پیدا کنند. بهینه‌سازی و سئو مطالب و عکس در سایت خبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگرچه در طراحی سایت خبری، می‌توان از قالب‌های آماده استفاده کرد اما به دلیل ذخیره‌سازی اخبار به صورت روزانه، سایت با مشکل کندی مواجه خواهد شد؛ از این‌رو سایت خبری باید به‌گونه‌ای طراحی و راه‌اندازی شود که بتوان مطالب را به صورت روزانه یا هفتگی به‌روزرسانی کرد تا مخاطب جذب شده و بازدید سایت افزایش پیدا کند. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد توجه در زمان طراحی سایت خبری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای بخش‌های مختلف چون خبرها و گزارش‌های متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی
  • قابلیت جستجو مطالب
  • قابلیت دسترسی به مطالب بر اساس زمان بارگذاری
  • امکان نظرسنجی در سایت
  • امکان مدیریت آسان خبرها
  • و …

 چرا این روزها انقدر بازار سایت‌های خبری داغ است؟

یک از دلایلی که میتوان به آن اشاره کرد تعداد مخاطبان سایت خبری می باشد که بسبار بالاست، در نتیجه کاربران زیادی را به خود جذب خواهید کرد.

علاوه بر ان شما میتوانیداز طریق سایت خبری همه نوع خبر از جمله اقتصادی، سیاسی، ورزشی و حوادث که در هر زمان و بدون محدودیت مکانی وجود دارد را انتشار دهید. اعتبار رسانه با داشتن سایت خبری بالا می‌رود و زمانی که کاربران زیادی داشته باشید، می‌توانید از طریق دریافت انواع تبلیغات و درج آن‌ها در وبلاگ خبری، درآمد کسب کنید.

اصول طراحی سایت خبری

اصول طراحی سایت خبری با طراحی سایت‌های شخصی یا شرکتی تفاوت‌هایی دارد. برای مثال یکی از اصول طراحی سایت خبری می‌تواند اهمیت امنیت در سایت باشد. هر چه سایت خبری دارای اعتبار و مخاطبان بیشتری باشد باید موارد امنیتی بیشتری در آن رعایت شود. تصور کنید یک هکر به وب سایت یک پایگاه خبری نفوذ کند و اخبار نا‌درستی را انتشار دهد حتی اگر خبر جعلی تنها چند دقیقه بر روی سایت قرار بگیرد، اعتبار وب سایت را خدشه‌دار می‌کند.

این تنها یک مثال از اهمیت امنیت در سایت‌های خبری بود. نکته بعدی که در اصول طراحی سایت خبری باید مورد توجه قرار بگیرد، پایگاه داده وب سایت است که از پایگاه داده وب سایت‌های معمولی، گسترده‌تر می‌باشد. برای طراحی سایت‌های خبری معمولاً چند قالب پر‌طرفدار وجود دارند که از آن‌ها استفاده می‌شود برای مثال در صفحه اصلی سایت، یک هدر وجود دارد و بعد از آن جدید‌ترین خبر‌ها به صورت خطی نمایش داده می‌شوند تا کاربر در صورت لزوم کلیک کرده و مشروح اخبار را بخواند. بنابراین در ظاهر سایت خبری هم باید اصول طراحی سایت خبری مورد توجه قرار بگیرد.

با این حال می‌توان در طراحی رابط کاربری، خلاقیت بیشتری به کار برد و تا وقتی که طراحی سایت باعث راحتی کاربران و محبوبیت بیشتر باشد، هیچ مانعی وجود ندارد. تیم فنی نوین وب ساز  با داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی سایت می‌توانند تمام اصول طراحی سایت خبری را در نظر گرفته و بهترین محصول را به شما ارائه کنند. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

امکانات طراحی سایت خبری

سایت خبری در واقع یک سایت اختصاصی است که با هدف افزایش آگاهی کاربران نسبت به رویدادهای روز دنیا و انتشار مطالب گوناگون طراحی می‌شود. در طراحی سایت خبری باید تمامی امکانات مورد نیاز سایت به صورت کامل در نظر گرفته شود. در ادامه به امکانات مورد نیاز سایت خبری اشاره می‌کنیم:

  • پنل مدیریت و امکان قرار دادن چند مدیر برای مدیریت بخش‌های مختلف سایت
  • دسته‌بندی اخبار توسط مدیران سایت
  • امکان نظر دادن و رای دادن کاربران
  • امکان نمایش اسلایدی جدیدترین اخبار
  • طراحی سیستم مدیریت ماژول‌ها
  • بهینه‌سازی سایت برای موبایل و تبلت (نسخه ریسپانسیو) برای دسترسی راحت و افزایش بازدید
  • امکان ایجاد سیستم پیامکی و ایمیل
  • ایجاد گالری تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی
  • قابلیت الصاق واتر‌مارک
  • فیلد جستجو
  • پیاده‌سازی RSS
  • طراحی صفحه بایگانی
  • و …

یک سایت خبری حرفه‌ای، باید ویژگی‌هایی از قبیل سرعت عالی، ریسپانسیو بودن، خبرنامه، امنیت و … را داشته باشد. تیم فنی نوین وب ساز با در نظر گرفتن تمامی المان های به روز دنیای وب آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات

ایمیل شما برای دیگر کاربران در دسترس نخواهد بود. تمامیه بخش ها الزامی با * علامتگذاری شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net