Search
Close this search box.

طراحی سایت های پزشکی

اشتراک گذاری

طراحی سایت های پزشکی

طراحی سایت های پزشکی

طراحی سایت های پزشکی امروزه برای انجام بسیاری از امور پزشکی نظیر نوبت دهی و مشاوره آنلاین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و افراد میتوانند براحتی و تنها با یک کلیک ساده در هر زمان و مکانی بدون نیاز به حضور فیزیکی و مراجعه شان به کلینیک ها، مراکز درمانی و مطب های پزشکان، برای خود بصورت آنلاین نوبت ثبت کنند.

در دنیایی که با وجود اینترنت با سرعتی شگفت ­انگیز در حال پیشرفت است، داشتن راه­های ارتباطی مناسب که بتواند پزشک را به بیمارانش متصل کند، وجه تمایز شما از همکارانتان می­شود. با شیوع کرونا در سراسر جهان افراد تمایل یافته ­اند تا صف­ های خرید، تعیین قرارهای کاری و پزشکی را کوتاه­تر کنند. پس اگر شما برای مطب یا کلینیک خود سایتی فراهم کنید که به این نیاز مراجعه­ کنندگان پاسخ بدهید، یک قدم از بقیه پزشکان جلوتر خواهید افتاد.

حالا که مردم برای هر سوالی که به ذهنشان می­رسد سراغ جست­وجو در موتورهای جست­وجوگر اینترنت می­روند، بهتر است از این فرصت استفاده کنید تا با طراحی سایت های پزشکی، برند پزشکی خودتان را پررنگ­تر سازید. اگر پزشکی هستید که برای راه ­اندازی سایت پزشکی خود، نمی­دانید از کجا شروع کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راه ­اندازی سایت های پزشکی بهترین راه دیجیتال مارکتنیگ پزشکی

اگر از تمام فعالان حوزه­ ی دیجیتال مارکتینگ بپرسید که بهترین روش برای برندسازی یک حرفه چیست؟

جواب خواهند داد: داشتن یک سایت فعال و به­روز. اما میان این همه برنامه­ ها و صفحات مجازی، چرا سایت؟

پاسخش آسان است؛ همه­ ی مردم برای جست­وجوی یک موضوع خاص ، مشکلات و سوالات خود در تمام زمینه­ ها ابتدا به سراغ موتورهای جست­وجوگر گوگل می­روند. پس چه بهتر است که بتوانید حرفه­ ای خودتان را به یک راه ارتباطی همیشه در دسترس متصل کنید. به این طریق با انتشار پست­های منظم به کمک یک تیم تحقیقاتی حرفه ­ای و همیشه در دسترس بودن با کمک تیم پشتیبانی قوی، طی مدت زمانی کوتاه برند شما بین تمام مردم و مراجعه­کنندگان جا می­افتد.

یک سایت پزشکی نه تنها پل ارتباطی شما و کاربران است، بلکه یک راه تبلیغاتی بسیار کارآمد برای برند پزشکی شما نیز می­باشد. علاوه بر تمام این­ ها، داشتن یک سایت تخصصی نشان­دهنده ­ی کار حرفه ­ای شماست. در کنار معرفی شما و نشان دادن رزومه کاری شما، یک راه ارتباطی قوی و همیشه در دسترس برای کاربران اینترنت هم می­باشد.

مزایای  طراحی سایت های پزشکی برای بیماران؟

همانطور که قبل تر اشاره شد یکی از شلوغ ترین و آلوده ترین مکان ها که احتمال مبتلا شدن به بیماری در آن زیاد است، بیمارستان ها و مطب ها می باشد. در نتیجه با  توجه به شرایط به وجود آمده در جامعه جهانی و شیوع بیماری کرونا ،کمتر شدن رفت و آمد مگر در مواقع ضروری، یکی از ارکان مهم برای حفظ سلامتی است. مراجعه حضوری برای دریافت نوبت از پزشک مورد نظر، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش داده و علاوه بر آن وقت ارزشمند پزشک، بیمار و کادر درمانی را نیز هدر می دهد.

بنابراین مراجعه به یک وب سایت پزشکی از تمام این خطرات احتمالی جلوگیری کرده و در زمان نیز صرفه جویی می کند. در صورت داشتن سوال هایی در رابطه با بیماری های مختلف می توان با اطمینان کامل به یک وب سایت پزشکی معتبر مراجعه کرد و  در بسیاری از موارد بدون پرداخت هزینه های گزاف و صرف زمان طولانی به خواسته خود رسید. علاوه براین می توان  با مراجعه به یک وب سایت پزشکی و دیدن نمونه کارهای پزشک مورد نظر ، مطالعه نظرات کاربران در مورد تخصص آن پزشک و شیوه درمانی او، با اطمینان بیشتر پزشک معالج خود را انتخاب کرد.

نکاتی که باید در طراحی سایت های پزشکی در نظر بگیرید

نام مناسبی انتخاب کنید

قدم اول در طراحی هر وب سایتی، انتخاب نام مناسب برای دامنه آن است. به طور معمول بسیاری از پزشکان از نام خودشان برای طراحی سایت های پزشکی استفاده می‌کنند. در طراحی سایت های پزشکی و پزشکان، نامی را انتخاب کنید که مخاطب شما به راحتی به خاطر بسپارد. نامی کوتاه و با تعداد کاراکترهای کم که در آن کلمه مرتبط با تخصص شما وجود داشته باشد.

هدفتان از حضور آنلاین را مشخص کنید

اگر پیش از شروع به طراحی وب سایت پزشکان هدفتان را مشخص نکنید، تمام پروسه طراحی وب سایت برایتان بی‌نتیجه و هزینه‌بر خواهد بود. شما باید بدانید که می‌خواهید این وب سایت پزشکی چه چیزی ارائه دهد:

  • پزشکان و مطب آنها را تبلیغ کند.
  • واحدهای پزشکی و خدماتی که ارائه می‌دهند را معرفی کند.
  • اطلاعاتی را برای بیماران و سایر پزشکان ارائه دهد.
  • محصولات بهداشتی و مرتبط با پزشکی را معرفی کند.
  • و یا …

اهداف از طراحی سایت های پزشکی می‌تواند با توجه به نیاز بازار در زمینه پزشکی و خواسته شما، بیشتر از چیزی باشد که بالاتر ذکر شده است. مهم این است که شما این اهداف را پیش از شروع به طراحی سایت های پزشکی و پزشکان مشخص کنید.

از سرورهای قابل اعتماد استفاده کنید

همانند هر وب سایت دیگری، سرعت لود شدن یک سایت پزشکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر سرور مناسبی انتخاب نکنید، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. همچنین در کنار آن، وقتی موتورهای جستجو سایتتان را بررسی می‌کنند امتیاز موتور جستجو را نیز از دست خواهید داد که نتیجه آن بسیار بدتر است.

در طراحی سایت های پزشکی تکنولوژی‌های جدید را به کار بگیرید

امروزه حتی بیماران نیز تاکید بسیار زیادی به استفاده از تکنولوژی و اینترنت دارند. اگر یک پزشک نتواند از طریق تکنولوژی روز با بیمار خود ارتباط بگیرد، بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

موتور جستجو را در نظر بگیرید

در طراحی سایت های پزشکی نباید بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO )را فراموش کنید. در هر مرحله از طراحی به نکاتی که در زمینه سئو اهمیت دارد دقت کنید. برخی وب سایت‌های پزشکی در آدرس وب خود به جای نام، کدها و اطلاعاتی دارند که برای کاربر و موتور جستجو نامشخص هستند. در چنین حالتی، اگر زیرساخت‌ درستی نیز هنگام طراحی سایت های پزشکی وجود نداشته باشد، با یک شکاف امنیتی احتمالی مواجه خواهید شد.

در طراحی سایت های پزشکی خواسته بازدیدکنندگان (بیماران) را پاسخگو باشید

طراحی سایت های پزشکی باید حرفه‌ای و مدرن باشد. در واقع در طراحی وب سایت پزشکان، تجربه کاربری(UX) بسیار مهم است. همه اطلاعات فقط با چند کلیک ساده قابل دسترسی باشد، تا بازدیدکنندگان سریع‌تر به محتوای مورد نیازشان برسند. ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد بازدیدکنندگان یک وب سایت باید بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را طی ۵ الی ۱۰ ثانیه پیدا کنند. در غیر این صورت احتمال اینکه وب سایت شما را ترک کنند زیاد است.

مقالات تخصصی پزشکی و ویدیوهای مرتبط روی سایتتان منتشر کنید

تقریبا ۷۳% از کاربرانی که به یک وب سایت پزشکی مراجعه می‌کنند به دنبال اطلاعاتی در ارتباط با یک بیماری و روش‌های درمان آن هستند. کیفیت محتوای وب سایت پزشکان نه تنها می‌تواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند بلکه در امتیازی که وب سایت پزشکی شما در موتورهای جستجو بدست خواهد آورد، نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نکاتی درباره محتوای یک وب سایت پزشکی

در کنار طراحی سایت های پزشکی از نظر ظاهری و تکنولوژی‌های به کار رفته، این محتوای وب سایت پزشکی است که اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که در نهایت، مخاطب شما به دلیل وجود این اطلاعات است که به سایت شما مراجعه می‌کند. بنابراین هنگام طراحی سایت های پزشکی و پزشکان نحوه چیدن اطلاعات، انتخاب عکس و دسته بندی موضوعات همه از جمله نکاتی هستند که می‌توانند در طراحی وب سایت پزشکان موثر باشند.

  • وب سایت پزشکی باید رفرنسی از خدمات و تخصص‌هایی که یک کلینیک یا پزشک خاص ارائه می‌دهد، باشد.
  • مقالات درباره بیماری‌های مختلف و علائمی که دارند، همراه با جدیدترین متدهای درمانی به کار گرفته شود.
  • از تصاویر و عکس‌های واقعی و توضیحات مرتبط برای تجهیزات پزشکی استفاده شود.
  • یک رزومه به روز شده از پزشک یا پزشکان با جزییات کامل ارائه شود. اگر وب سایت درباره یک ساختمان پزشکان است این موضوع برای پزشکان مختلف و تخصص‌هایی که دارند در نظر گرفته شود.
  • تصاویر از فضای خارجی و داخلی یک مطب یا کلینیک و تجهیزاتی که وجود دارد، در سایت استفاده شود.
  • برای جلب نظر مخاطب از تصاویر پزشکی و ویدیوهای مختلف استفاده شود و از این طریق برای بازدیدکننده یک وب سایت پزشکی، محیطی کاربر پسند ایجاد شود.
  • در طراحی سایت های پزشکی حتما فضایی را برای نظردهی بیماران در نظر بگیرید. آنها باید فضایی برای پرسیدن سوالاتشان داشته باشند تا راحت‌تر بتوانند پزشک مورد نظرشان را پیدا کرده و با او ارتباط بگیرند.
  • یک بلاگ که به طور مداوم به روز می‌شود و اطلاعات مهم پزشکی، اخبار پزشکی و نکات بهداشتی را ارائه می‌دهد، لازم است.
  • لینک شبکه‌های اجتماعی در کنار اطلاعات تماس باید در دید مخاطب سایت قرار بگیرد، تا راحت بتواند با پزشک مورد نظرش در تعامل باشد.
  • نقشه و اطلاعاتی درباره اینکه چطور به این کلینیک، مطب یا داروخانه برسند، وجود داشته باشد.
  • در طراحی سایت های پزشکی جدولی از روز و ساعتی که پزشکان در یک مطب یا بیمارستان حضور دارند، را در نظر بگیرید. این موضوع می‌تواند برای بیماران بسیار مفید باشد، از این طریق آنها می‌توانند به راحتی زمان مناسب برای مراجعه به پزشک را دریابند.

نکته آخر در طراحی وب سایت پزشکان

فراموش نکنید سایت پزشکی نیز همانند هر سایت دیگری باید طوری طراحی شود که به راحتی به روی هر دستگاهی، از جمله دسکتاپ، موبایل و تبلت، دیده شود.(طراحی وب سایت واکنشگرا)

قرار گرفتن اطلاعات به روز و تصاویر مرتبط می‌تواند به جذابیت سایت پزشکی و دیده شدن آن در موتورهای جستجو کمک کند. اگر هنوز نسبت به طراحی سایت های پزشکی برای خودتان یا مجموعه‌تان اقدام نکرده‌اید، با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهیم.

خیلی زود متوجه خواهید شد که با طراحی سایت های پزشکی و پزشکان، حتی کار برای خودتان نیز راحت‌تر خواهد شد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات

ایمیل شما برای دیگر کاربران در دسترس نخواهد بود. تمامیه بخش ها الزامی با * علامتگذاری شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net