Search
Close this search box.

هاست ایرانی یا خارجی

اشتراک گذاری

هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی یا خارجی ؟ کدام بهتر است ؟

در واقع به این سوال هاست ایرانی یا خارجی نمیتوانیم پاسخ قطعی دهیم. با توجه به نوع سایت و میزان هزینه ای که می خواهیم برای خرید هاست صرف کنیم، باید به این سوال پاسخ دهید. همچنین نوع کاربران یک سایت اهمیت ویژه ای در انتخاب نوع هاست دارد.

با کمی آنالیز و تحلیل اطلاعات، متوجه خواهیم شد که کدام هاست برای سایت شما مناسب است؟ و به چه منظورهایی می خواهیم از آن استفاده کنیم؟ این نکته نیز بسیار حائز اهمیت برای امنیت یک سایت با هاست داخلی بسیار بالاتر از هاست خارجی خواهد بود و افراد کمتری به این هاست ها دسترسی خواهند داشت.

برای داشتن یک انتخاب صحیح و بی نقص، ما باید عوامل زیر را در انتخاب هاست مورد نظر داشته باشیم:

  • وضعیت شبکه اینترنت: سرعت اینترنت در مکان های مختلف، متفاوت است و با توجه به آن باید نسبت به هاست مناسب اقدام کنید.
  • اهمیت مکان هاست برای گوگل: گوگل ترجیح می دهد شما از یک هاست نزدیک خدمات دریافت کنید نه یک هاست بسیار دور
  • نوع و ملیت مخاطبان: با توجه به این که ملیت های گوناگون نیاز های متفاوتی برای استفاده از سایت ها دارند لازم است به این نکته توجه شود.

مزایای هاست ایرانی

هاست داخلی مانند هاست خارجی مزایایی به همراه دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دسترسی راحت تر کاربران ایرانی

با توجه به شرایط موجود در کشورمان، کاربران ایرانی در داخل  ایران می توانند بسیار سریعتر وراحت تر به هاست های داخلی دسترسی داشته باشند. نکته قابل تامل دیگر در این موضوع این است که اگر سرعت اینترنت کم شود آنگاه فقط وبسایت هایی که هاست داخلی دارند در دسترس مخاطبان ایرانی ما خواهد بود. همچنین سرعت کم اینترنت می تواند وبسایت هایی با هاست خارجی را دیر لود کند و این امر در رتبه بندی گوگل برای سایت ما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

هزینه مناسب و به صرفه

در گذشته هاست های ایرانی چون تعداد محدودی بودند و همچنین هزینه نگهداری و تعمیر هاست های ایرانی بالا بوده، لذا انتخاب هاست داخلی باعث تحمیل هزینه های زیادی به ما می شد. اما در حال حاضر چنین نیست و اوضاع تغییر کرده است. به این صورت که هم تعداد هاست های ایرانی افزایش یافته و هم به دلیل نرخ بالای ارز استفاده از هاست خارجی باعث بالا رفتن هزینه تمام شده برای ما خواهد بود.

رتبه بندی در گوگل

نقطه نظر گوگل در ارائه داده ها به مشتریان و کاربران به این گونه است که، گوگل نزدیکترین هاست را از نظر مکان انتخاب می نماید. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که گوگل چگونه موقعیت مکانی وب سایت را در می یابد؟

در پاسخ این سوال، گوگل موقعیت مکانی وب سایت را از طریق مکان ثبت شده در گوگل مپ و همچنین مکان هاست سایت خواهد یافت. گوگل بعد از این مرحله ، یعنی پیدا کردن مکان وب سایت، این مکان را نسبت به موقعیت کاربر خود لحاظ می کند.

پس واضح است که اگر کاربران سایت ما ایرانی باشند، شایسته خواهد بود که ما از هاست داخلی استفاده نماییم که سرعت نمایش اطلاعات آن برای کاربران ایرانی ما بیشتر خواهد بود. در نتیجه رتبه بندی ما در گوگل نیز بالا خواهد رفت.

امنیت اطلاعات

به این نکته توجه داشته باشیم که شرکتهای خارجی به هاست داخلی ما دسترسی ندارند، در نتیجه امنیت سایت ما با انتخاب هاست ایرانی بالا می رود. هر چه میزان دسترسی به هاست ها کمتر باشد آن هاست ها امنیت بالاتری خواهد داشت. بنابراین اگر سایتی داخلی با حساسیت اطلاعاتی بالایی دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از هاست های داخلی استفاده کنید.

معایب هاست ایرانی

هاست های داخلی به دلیل تحریم ها و فیلترها محدودیت هایی جهت دسترسی به اطلاعات دارد، همچنین کیفیت شبکه در این هاست بسیار پایین تر از هاست خارجی است. در واقع نقطه ضعف اصلی این نوع هاست محدودیت هایی است که بر اساس تحریم ها بر روی آن اعمال، و دسترسی ها را کاهش داده است.

مزایای استفاده از هاست خارجی

  • استفاده بدون محدودیت و فیلتر از اطلاعات
  • دارای پهنای باند بسیار بالایی نسبت به هاست های داخلی است

معایب هاست خارجی

  • مسافت زیاد این هاست ها باعث، سرعت پایین نمایش داده ها برای کاربران سایت ما خواهد شد. با وجود فاصله زیاد این هاست، سایت ما دچار نزول در رتبه بندی گوگل می شود.
  • نوسانات ارزی و بالا بودن نرخ ارز که باعث تحمیل هزینه های گزافی برای ما به عنوان طراح سایت خواهد شد.
  • استفاده از هاست خارجی باعث خواهد شد که ما فقط از بستر اینترنت بتوانیم به هاست خودمان دسترسی داشته باشیم. در صورتی که اینترنت قطع شود دیگر به هاست دسترسی نخواهیم داشت و ارتباط قطع خواهد شد.

مقایسه هاست ایرانی و خارجی

معیار های سئو:

اساسا سئو به عوامل زیادی بستگی دارد اما یکی از عوامل مهم آن در دسترس بودن دائمی سایت و دیگری امکان دسترسی آسان به صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجوگر میباشد. با توجه به ساختار اینترنت ایران که گاهی ارتباط آن با شبکه جهانی قطع میشود‚ در آن زمان موتور های جستجوگر از خارج کشور نمیتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. همچنین به دلیل وجود سرور های گوگل در کشور های اروپایی بهتر است از هاست های خارجی استفاده کنید تا‚ به علت مسافت کمتر‚ سرعت مطلوبی را برای برقراری ارتباط گوگل با سایت خود داشته باشید.

پینگ تایم:

هاست های داخلی مطلوب ترند. به علت اینکه وقتی سایت فارسی است قاعدتا بازدیدکنندگان هم داخل ایران هستند در نتیجه فاصله سرور و دستگاه بازدیدکننده کمتر است پس سرعت بارگذاری اولیه بیشتر است اما از زمانی که وارد صفحه اصلی سایت شدید و میخواهید صفحات دیگر را مشاهده کنید دیگر سرعت هاست داخلی و خارجی تقریبا یکسان اند.اما اگر بازدید کننده خارجی دارید، پینگ بستگی به فاصله سیستم کاربر تا سرور دارد.

پهنای باند:

هاست خارجی به علت پایین بودن قیمت اینترنت مخصوصا در کشور های اروپایی‚ پهنای باند بالاتر و با کیفیت تری نسبت به هاست داخلی در اختیار کاربر میدهد.

هزینه سرویس:

معمولا تفاوتی آنچنانی ندارند زیر را از لحاظ سخت افزاری یکی هستند فقط تنها گزینه ای که میتواند باعث افرایش قیمت هاست خارج شود بالا رفتن قیمت دلار یا یورو است که با بالارفتن قیمت ارز خارجی سرویس های خارج هم برای پرداخت گران میشوند.

در دسترس بودن:

هاست های خارجی به علت برخورداری از شبکه بسیار منظم و پرسرعت نسبت به هاست های داخلی از ثبات بیشتری برخوردارند.

سرعت پورت سرور:

هاست های خارجی به علت دسترسی به سرعت بالاتری از اینترنت‚ سرعت پورت سرور هایشان بیشتر از هاست های داخلی است.

کیفیت سخت افزاری:

معمولا وقتی شرکت ارائه دهنده خدمات مناسب وقتی میخواهد سرور با کیفیت در اختیار کاربر قرار بدهد فرقی نمیکند که ایران باشد یا خارج شرکت هاستینگ مناسب و قابل اطمینان همیشه سعی در خرید و نصب بهترین و با کیفیت ترین سخت افزار های روز دنیا میکند. پس از لحاظ سخت افزاری هیچ تفاوتی ندارد.

جمع بندی :

اگر شما قصد راه اندازی سایت دولتی و دارای اطلاعات محرمانه ایرانی را دارید از سایت های داخلی استفاده کنید زیرا ممکن است تحریم ها باعث ایجاد اختلال در سایت شما شوند. اما اگر بازدید کننده های شما ممکن است از خارج کشور باشند و بازدید کننده کمتری از ایران داشته باشید بهتر است که هاست خارج تهیه کنید.در نتیجه شما میبایست بر اساس نیازتون هاست تهیه کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net