Search
Close this search box.

افزایش سرعت سایت

اشتراک گذاری

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

تقریباً از همان روزهای ابتدایی به‌وجودآمدن اینترنت و سایت‌ها، سرعت موضوع بسیار مهمی بوده است و همواره صاحبان سایت‌ها در تلاش‌اند که در کمترین زمان ممکن سایتشان کامل بارگذاری شود. با وجود این، هنوز سرعت بارگذاری یکسری از سایت‌ها بسیار کند است.

در ادامه تعدادی از مزایای افزایش سرعت سایت را برای شما فراهم آورده‌ایم که به‌ضرورت سریع بودن سایت‌ها تاکید دارد.

مزایا افزایش سرعت سایت

بهبود تجربۀ کاربری UX

دلیل اصلی افزایش سرعت سایت، بهبود تجربۀ بازدیدکنندگان است. گوگل حتی هیچ نگرانی در مورد سرعت ندارد و به آن تاکید نمی‌کند، زیرا می‌داند اگر سایتی عملکرد ضعیفی دارد بسیاری از کاربران آن را رها می‌کنند.

اکثر صاحبان سایت‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا بازدیدکنندگان را از طریق محتوا و طراحی ظاهر خوب جذب کنند، اما زمانی کاربر می‌تواند آن محتوا و ظاهر خوب را ببیند که سایت کاملاً بارگذاری شده باشد.

تجربه نشان داده است که سرعت در دنیای اینترنت یک نیاز اساسی است. کاربران برای وب‌گردی و استفاده از محتوا به‌سرعت نیاز دارند و اگر زمان انتظار بیشتر از ۱۰ ثانیه باشد دیگر هیچ چیزی توجه آن‌ها را جلب نمی‌کند.

گوگل گزارش داده است که تأخیر ۱ ثانیه‌ای در زمان بارگذاری، رضایت بازدیدکنندگان را تا ۱۶ درصد کاهش می‌دهد و ۷۹ درصد از این بازدیدکنندگان اگر از عملکرد سایت راضی نباشند، خرید نمی‌کنند.

سایت‌های کند اصلاً کارایی لازم را ندارند و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین نیز اعتماد بازدیدکنندگان را از دست می‌دهند؛ بنابراین داشتن سرعت باید در اولویت باشد و کاهش هرچه بیشتر زمان بارگذاری سایت، تأثیر بسزایی در درآمد خواهد داشت.

دستیابی به اهداف بازاریابی

بهینه‌سازی سایت برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری به شما کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی خود برسید.

فرقی نمی‌کند که به دنبال بهبود نرخ تبدیل، کاهش نرخ خروج کاربران، فروش یا فقط بهبود خدمات برای مشتریان خود هستید. تجربه نشان می‌دهد یک سایت سریع بر همۀ این معیارها، به‌ویژه بر درآمد، تأثیر دارد.

موقعیت سئو

برای دیده‌شدن و آمدن به صفحۀ اول سرچ گوگل، سایت‌ها باید طبق الگوریتم رتبه‌بندی گوگل امتیازات خوبی کسب کنند. در کنار برخی از معیارهای تجربۀ کاربری مانند نرخ خروج کاربران و بازدید از صفحه، زمان بارگذاری سایت نیز گنجانده شده است.

هدف اصلی گوگل برآورده کردن نیازهای بازدیدکنندگان است، بنابراین سایت‌هایی را که نتوانند ارزشی برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهند، در رتبۀ پایین‌تر قرار می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، سایتی که در ۱۰ ثانیه بارگذاری می شود، احتمال خروج کاربران را تا ۱۲۳ درصد افزایش می‌دهد. اگر زمان بارگذاری ۲ ثانیه باشد، کاربران به طور متوسط ​​۵.۶ صفحه بیشتر بازدید می‌کنند. این به معنای افزایش احتمال خرید برای فروشگاه‌های اینترنتی است.

در نهایت، افزایش سرعت سایت به معنای افزایش تعداد صفحاتی است که گوگل می‌تواند بررسی و فهرست کند. هرچه صفحات بیشتری ایندکس شوند، شانس بیشتری برای داشتن رتبه بالا خواهید داشت.

 ۲۰ ابزار بسیار کاربردی برای تست سرعت سایت

ابزار تست سرعت سایت GTmetrix

ابزار GTmetrix  یکی از محبوب ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سرعت و مسلماً شناخته‌شده‌ترین در بین همۀ گزینه‌ها است. استفاده از آن آسان و مبتدیان می‌توانند بسیار سریع آن را انتخاب کنند. این ابزار با ترکیب عملکرد و توصیه‌هایی که ابزارهای Google PageSpeed ​​Insights و YSlow ارائه کردند تجزیه و تحلیل جامعی را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که GTmetrix به طور موثر یک فروشگاه برای همه نیازهای بهینه‌سازی سرعت شما است.

GTmetrix به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد سرعت صفحه، زمان‌بندی، امتیاز عملکرد و بسیاری موارد دیگر به دست آورید. این ابزار همچنین اطلاعاتی در مورد نحوۀ رفع مشکلاتی که در تست نشان‌داده‌شده است را ارائه می‌دهد.

بدون ثبت‌نام تست فقط از ونکوور کانادا انجام می‌شود، اما پس از ثبت‌نام می‌توانید مکان، مرورگرهای مختلف و حتی نوع اتصال خود را انتخاب کنید. این کار دید بهتری از نحوۀ عملکرد سایت در سناریوهای مختلف به شما می‌دهد.

می‌توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد ۲۰ آزمایش گذشته را ذخیره کنید، داده‌های تاریخی را مقایسه کنید، و تنظیمات از پیش پیکربندی شده‌ای برای آزمایش مکان‌ها، مرورگرها، سرعت اتصال و موارد دیگر داشته باشید.

ابزار Google PageSpeed Insights

گوگل از سال ۲۰۱۰ می‌گوید که سرعت صفحه یک عامل مهم رتبه‌بندی برای سئو است. برای کمک به بهبود سرعت سایت خود، گوگل ابزار تست سرعت مخصوص به خود را دارد که عملکرد یک صفحه را برای دستگاه‌های تلفن همراه و  دسکتاپ اندازه‌گیری می‌کند.
سال‌هاست که Google PageSpeed ​​Insights ابزاری برای آزمایش و امتیازدهی به سایت‌ها بوده است. این ابزار ساده اما کاربردی توسط گوگل ساخته شده که سایت‌ها را محک زده و آنها را در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ برای موبایل و دسکتاپ رتبه‌بندی می‌کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، سرعت سایت بیشتر می‌شود و نمره ۸۵ یا بالاتر نشان دهنده عملکرد خوب صفحه است. صفحۀ گزارش به شما یک تفکیک مفید از مراحلی که می‌توانید برای بهبود عملکرد بردارید ارائه می‌دهد.

ابتدا لازم است که سایت مدنظر را در کادر وارد کرده و روی “Analyse” کلیک کنید. پس از اجرای تست، اطلاعات دقیقی دریافت خواهید کرد که در زیر هر بخش، فهرستی از گام‌ها برای سرعت بخشیدن به سایت توصیه می‌شود.

درحالی‌که بسیاری از ابزارهای دیگر در این لیست به شما امکان می‌دهند تست را سفارشی و مکان‌های مختلف را برای اجرای تست خود انتخاب کنید، Google PageSpeed ​​Insights این گزینه‌ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهد؛ اما کاملاً رایگان است و نیازی به ثبت‌نام ندارد. برای اطلاعات دقیق تر درباره این ابزار میتوانید مقاله google pagespeed insights چیست را مطالعه کنید.

ابزار تست سرعت Uptime

ابزار Uptime یک ابزار نظارتی است که به شما امکان می‌دهد سایت، سرور و APIهای خود را بررسی کنید. این وب‌سایت، نظارت بر سرعت صفحه، نظارت بر کاربر واقعی، نظارت بر سرور و مجموعه‌ای از خدمات دیگر را ارائه می‌دهد. Uptime به شما این امکان را می‌دهد که سایت خود را در فواصل زمانی ۱ دقیقه‌ای از مکان‌هایی در سراسر دنیا بررسی کنید.

چهار طرح مختلف برای انتخاب دارد که هیچکدام رایگان نیستند. آنچه برجسته است، نظارت بازه‌ای ۱ دقیقه‌ای آن در شش قاره است. طرح اولیه فقط شامل ۲۰ بررسی است، در حالی که طرح Enterprise حداکثر ۵۰۰ چک را ارائه می‌دهد. این پلتفرم یک آزمایش رایگان ۲۱ روزه ارائه می‌دهد. از آن برای آزمایش ابزار استفاده کنید و تصمیم بگیرید که آیا سرمایه‌گذاری خوبی برای کسب‌وکار شما است یا خیر.

ابزار تست سرعت Google Chrome DevTools

اگر سایت خود را با کروم توسعه می‌دهید، به‌احتمال زیاد از قبل با آن آشنایی دارید. Chrome DevTools ابزاری ساده است که به شما این امکان را می‌دهد که جدول زمانی را با تمام منابع و جزئیات در مورد هزینه‌هایی که برای بارگذاری گران‌بهای شما هزینه می‌کند، مشاهده کنید.

برای دسترسی به آن، باید کروم را نصب‌کرده باشید و سپس با فشار دادن F12 اگر در دستگاه ویندوز هستید یا CMD + Option + I اگر از مک استفاده می‌کنید، آن را باز کنید.

این ابزار بسیار ساده است و هیچ خبری از یکسری از مواردی که ابزارهای دیگر ارائه می‌دهند و جدول‌های طراحی‌شده زیبا وجود ندارد، اما رایگان است و با مرورگر شما ارائه می‌شود و نیازی به ورود یا ثبت‌نام ندارد.

تست سرعت سایت Uptrends

ابزار Uptrends یک تست ساده از یکی از ۱۰ مکان ارائه می‌دهد و می‌توانید آزمایش را برای اجرا از یک دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ پیکربندی کنید. برای تست دسکتاپ، می‌توانید رزولوشن صفحه یکی از چهار مرورگر (Chrome، Firefox، PhantomJS و IE) و پهنای باند را انتخاب کنید تا سایت را تحت سناریوهای سرعت مختلف آزمایش کنید.

معمولاً کمی خلوت و ساکت است و هیچ هشداری وجود ندارد که بتوان با نسخۀ رایگان آزمایش تنظیم کرد، اما اگر برای محصول Uptrends Synthetics آنها ثبت نام کنید، همه آنها را به علاوه بیشتر با ۱۲ دلار در ماه برای ۱۰ مورد اصلی دریافت خواهید کرد. مانیتور، RUM و ۶۰ اعتبار پیام.

تست سرعت سایتPingdom

ابزار Pingdom یک سرویس نظارت بر وب سایت پیشرو در بازار است که بیشتر به دلیل ابزار تست سرعت سایت رایگان آن را می‌شناسند. ابزار تست سرعت تمام درخواست های سایت شما را در یک نمای آبشاری نمایش می دهد. می‌توانید بر اساس ترتیب بارگذاری، اندازۀ فایل و زمان بارگذاری فیلتر کنید، و دیدگاه‌های مختلفی برای شناسایی پیشرفت‌های بالقوه به شما ارائه می‌دهد. همچنین کل درخواست‌ها، زمان بارگذاری و اندازه صفحه را فهرست می‌کند.

این ابزار به دلیل راحتی در استفاده به خصوص در مقایسه با ابزارهای تست سرعت مشابه، در طول سال ها محبوبیت پیدا کرده است. برای مبتدیان، Pingdom می تواند یک راه عالی برای شروع باشد.

Pingdom همچنین به شما یک امتیاز عملکرد سرعت می دهد که از ۱۰۰ امتیاز است. این رتبه بندی به دوازده معیار تقسیم می‌شود که به هر یک امتیاز جداگانه می‌دهد. این برای شناسایی سریع و بهبود فوری و ملموس سرعت سایت خود بسیار مفید است. با این حال، بیش از حد روی امتیازات وسواس نداشته باشید، زیرا بهبود سایتتان برای اینکه سرعت را افزایش دهید بسیار مهم‌تر است.

Pingdom نتایج تمام آزمایش‌های انجام‌شده در وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که پیشرفت‌های سرعت را در طول زمان پیگیری کنید.

ابزار تست سرعت سایت WebPageTest

ابزار WebPagetest توسط پاتریک مینان، یکی از مهندس Google ایجاد شد. . این وب‌سایت به عنوان یک ابزار در ابتدا توسط پاتریک مینان در زمانی که او در AOL (شرکت ارائه دهندۀ خدمات آنلاین) بود برای استفاد، داخلی توسعه دادند و در سال ۲۰۰۸ تحت مجوز BSD* متن باز بود.

این یک پروژه متن باز است و به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از مرورگر (IE، Chrome و غیره) یک تست سرعت سایت رایگان از چندین مکان در سراسر جهان اجرا کنید. برای کاربران پیشرفته‌تری که نیاز به دریافت داده‌های اضافی از تست‌های سرعت خود دارند، این یک ابزار عالی است.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تست‌های پیشرفته‌ای از جمله تراکنش‌های چند مرحله‌ای، ضبط ویدیو، مسدود کردن محتوا، مقایسه مشاهدات اول، تغییر سرعت اتصال و موارد دیگر را انجام دهید. نمودارهای آبشاری و گزارش‌های بارگیری منابع آن‌ها اطلاعات بیشتری را در مورد بهبودهایی که می‌توان در سرتاسر سایت شما انجام داد، ارائه می‌کند.

ایجاد تجربه باکیفیت بالا برای کاربران اصلی‌ترین هدف این وب‌سایت است و تمام تلاششان را میکنند تا این مورد را عملی کنند. مدیران این وب‌سایت در تلاش‌اند تا محصولات و منابع عملکردی را در اختیار جامعۀ جهانی و رو به رشد خود از توسعه دهندگان، پلتفرم های شخص ثالث، مشاوران فنی و دیگران قرار دهند.

*مجوزهای BSD خانواده‌ای از مجوزهای نرم‌افزار آزاد مجاز هستند که حداقل محدودیت‌ها را برای استفاده و توزیع نرم‌افزار تحت پوشش اعمال می‌کنند.

تست سرعت KeyCDN

ابزار KeyCDN یک شبکه تحویل محتوا (CDN) قدرتمند و آسان برای استفاده است که از ابتدا با تمرکز بر عملکرد بالا آن را ساخته‌اند. یک CDN ساده، سریع و قابل اعتماد. می‌توانید بازی‌ها، نرم‌افزار، تبلیغات، سیستم مدیریت محتوا، وب سایت‌ها و موارد دیگر را سرعت بخشید.

ابزار تست سرعت سایت رایگان KeyCDN یک راه فوق العاده سریع و آسان برای تعیین سرعت کلی برای سایت وردپرسی شما ارائه می دهد. تست ساده سرعت صفحه شامل تجزیۀ آبشاری و پیش‌نمایش وب سایت است. برای تعیین بهتر زمان بارگذاری سایت، می‌توانید از ۱۴ مکان آزمایشی مختلف، که به صورت استراتژیک در سراسر جهان واقع شده‌اند، انتخاب کنید.

می‌توانید یک آزمون خصوصی و عمومی را اجرا کنید که بعداً می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید یا برای مراجع بعدی نشانه‌گذاری کنید. گزارش تفکیک نمای کلی خوبی از روش‌های درخواست (GET/POST)، کدهای وضعیت HTTP (مانند ۲۰۰ یا ۴۰۴)، انواع فایل، اندازۀ محتوا، زمان انتظار و دریافت، کل زمان بارگذاری و تعداد کلی HTTP را نشان می‌دهد. همچنین این ابزار برای درخواست‌های ایجاد شده در سایت شما دارای ابزارهای مفید و رایگان تست عملکرد وب مانند تست پینگ، تست HTTP/2، بررسی HTTP و ابزارTraceroute  است.

تست سرعت سایت DareBoost

ابزار DareBoost یک سرویس یکپارچه برای تست سرعت سایت، نظارت بر عملکرد وب و تجزیه و تحلیل وب‌سایت (سرعت، سئو، کیفیت، امنیت) است. می‌توانید از ابزار تست سرعت سایت آنها، ۵ تست رایگان منهای چند ویژگی پیشرفته برای مشتریان پولی در ماه انجام دهید. تست‌های رایگان فوق‌العاده هستند!

گزارش تست سرعت DareBoost بیش از ۸۰ نقطه دادۀ مختلف را در دسته‌های زیر تجزیه و تحلیل می‌کند:

  • خط مشی کش
  • تعداد درخواست‌ها
  • امنیت
  • دسترسی‌ها
  • کیفیت
  • جی کوئری
  • رندر مرورگر
  • مقدارداده
  • سئو

شما به سرعت می توانید ببینید که سایت وردپرس شما در کجا مشکل دارد و نیاز دارد روی آن کار کنید. گزارش امنیتی نیز در مقایسه با سایر ابزارهایی که ذکر کردیم بسیار منحصر به فرد است. شما می‌توانید مواردی مانند اینکه وب‌سایت شما در معرض حملۀ کلیک جک قرار می‌گیرد، سربرگ خط مشی امنیت محتوا و حتی اطلاعات مربوط به گواهی SSL خود را که از دست داده‌اید را مشاهده کنید. طراحی این سایت بسیار عالی است! اگر به گزارشی برای رئیس خود نیاز دارید، این ابزاری است که می‌خواهید استفاده کنید.

*حملۀ کلیک جک، حمله‌ای است که کاربر را فریب می‌دهد تا روی یک عنصر صفحۀ وب کلیک کند که نامرئی است یا به عنوان عنصر خود را جا زده

ابزار تست YSlow

ابزار YSlow نیاز به نصب به عنوان یک افزونه برای مرورگر شما دارد، اما استفاده از آن کاملا رایگان است. بیشتر مرورگرهای وب محبوب از آن نیز پشتیبانی می‌کنند.

تیم یاهو ۳۴ فاکتوری را شناسایی کرده‌اند که بر سرعت سایت تأثیر می‌گذارد. متأسفانه، تنها ۲۳ مورد را می‌توانید به صورت کمی تست کنید. بنابراین این ابزار تمرکز خود را بر روی تجزیه و تحلیل این موارد گذاشته است. وب‌سایت YSlow این ۲۳ قانون را با جزئیات گسترده فهرست می کند، که ارزش بررسی را دارند. بعد از تکمیل تجزیه و تحلیل، YSlow سایت شما را برای هر مورد درجه‌بندی می‌کند و از A تا F امتیاز می‌دهد. این کار تشخیص مناطق ضعیف‌تر را بسیار آسان می‌کند که می‌توانید بزرگترین گام‌های رو به جلو را از نظر سرعت سایت هدف قرار دهید.

این محبوب ترین ابزار تست سرعت بود. اما متاسفانه پروژه YSlow دیگر نگه داشته نمی‌شود. آخرین تغییرات آنها ۲ سال پیش بود؛ با این حال، هنوز اطلاعات مفیدی وجود دارد که این افزونه ارائه می‌کند، اما توصیه می‌کنیم از ابزار تست سرعت سایت جدیدتر و فعال‌تر که پشتیبانی می‌شوند استفاده کنید.

ابزار تست سرعت سایت Load Impact

ابزار Load Impact یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تست مقیاس‌پذیری سایت شما است. آنها یک تست عملکرد وب‌سایت رایگان (۵ گزارش در ماه) ارائه می‌دهند که داشتن چند کاربر همزمان در وب سایت شما و تأثیر این ترافیک ​​​​بر سرعت در سایت را تجزیه و تحلیل می کند.

این ابزار یک نمودار مفید را نمایش می‌دهد که نشان‌دهندۀ زمانی است که وقتی کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید می‌کنند، زمان بارگذاری شما چگونه تغییر می کند. برای اطمینان از اینکه سایت شما مخاطبان واقعاً جهانی را برآورده می کند، Load Impact نیز کاربران مجازی را از مکان های مختلف به وب سایت شما ارسال می کند.

Load Impact به راحتی آمارهای سطح بالا مانند استفاده از پهنای باند، درخواست‌های انجام شده و تعداد درخواست‌ها در ثانیه را نمایش می‌دهد. اگر داده‌های اضافی می‌خواهید، می‌توانید اشتراک خریداری کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا تأثیر حجم بسیار بیشتری از کاربران همزمان را تست کنید.

تست سرعت SiteRelic

ابزار SiteRelic یکی دیگر از ابزارهای کاملاً رایگان تست سرعت سایت است که اخیراً تاسیس کرده‌اند. به شما این امکان را می‌دهد که زمان بارگذاری سایت خود را هم در موبایل و هم در دسکتاپ در ۹ منطقه مختلف به راحتی بررسی کنید. همچنین می توانید TTFB (زمان تا دریافت اولین بایت) خود را در تمام مناطق به طور همزمان مشاهده کنید.

گزارش‌های موقعیت مکانی به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی زمان بارگذاری کامل، اندازۀ صفحه، اولین بایت، تعداد کل درخواست‌ها، تعداد درخواست‌ها بر اساس نوع و تعداد درخواست‌ها را بر اساس کد پاسخ مشاهده کنید. گزارش آبشاری در این ابزار نیز بسیار خوب طراحی شده است.

ابزار تست سرعت سایت dotcom-monitor

ابزار dotcom-monitor ابزارهای رایگان و مفید زیادی دارد. یکی از آنها ابزار تست سرعت سایت است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا فوراً سرعت سایت خود را از ۲۵ مکان در سراسر جهان تست کنید. می‌توانید بین مرورگرهای مختلف مانند اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم، iOS، اندروید، ویندوز فون و بلک بری یکی را انتخاب کنید.

گزارش عملکرد وب آنها شامل:

  • خلاصه براساس مکان
  • ۱۰٪ از سریع‌ترین عناصر
  • ۱۰٪ از کندترین عناصر
  • نمودار جامع آبشاری
  • تفکیک بر اساس عناصر میزبان از جمله DNS، اتصال، SSL، درخواست، بسته اول و دانلود
  • بررسی خطا و تشخیص

ابزار تست New Relic

ابزار New Relic انواع خدمات را ارائه می‌کند، از نظارت بر عملکرد برنامه، نظارت سرور، نظارت بر تلفن همراه و اطلاعات کاربر در زمان واقعی. از نظر فنی، این یک ابزار ممتاز است، اما اگر به داده‌های بیشتری از آنچه ابزارهای بالا ارائه می‌دهند نیاز دارید، این ابزاری است که باید انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های مفید بخش افزونه‌های وردپرس است. می‌توانید فوراً ببینید کدام افزونه‌ها و قالب‌ها بیشترین زمان پاسخ‌دهی را دارند.

اگر سرعت وب‌سایت شما شروع به کندشدن کرد، می‌توانید به راحتی این موضوع را با New Relic ببینید و از آن مطلع شوید تا بتوانید فوراً اقدام کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است باعث این مشکل شود. این همچنین شامل مشاهدۀ سرویس‌های خارجی یا شبکه‌های تبلیغاتی است که ممکن است سرعت سایت شما را کند کنند. New Relic ابزاری عالی برای اطمینان از ارائه بهترین پشتیبانی برای مشتریان وردپرس خود بوده است.

ابزار تست سزرعت Varvy

بخش بهینه‌سازی سرعت صفحۀ وب‌سایت Varvy یک ابزار رایگان است که عملکرد وب‌سایت شما را تست می‌کند و نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد تجربۀ بهتر برای کاربران ارائه می‌دهد. این را  پاتریک تکستون  تاسیس کرده است.

این ابزار گزارش شما را به ۵ بخش تقسیم می‌کند که خلاصۀ کلی تست، نقشۀ منابع، جزئیات تحویل CSS، استفاده از جاوا اسکریپت و تعدادی اطلاعات جداگانه در مورد بهینه‌سازی تصویر، کش مرورگر، فشرده‌سازی و پاسخ سرور را شرح می‌دهد. با استفاده از تمام این اطلاعات، سایت یک نمایش گرافیکی از آنچه را که می‌توان بهینه کرد (مثلاً مسدود کردن رندر) را ارائه می‌دهد.

Varvy مجموعه‌ای مفید از مقالات و آموزش‌های مرجع دارد تا به شما در بهبود عملکرد کمک کند. این ابزار همچنین دارای یک بخش کامل به SEO و راهنمای بهینه سازی موبایل است. بخش کاملی از سایت به سئو اختصاص داده‌اند، و نکات مفیدی در مورد اینکه چگونه سایت خود را سئو کنید، وجود دارد. این آموزش ها شامل درس هایی در مورد مسیرهای رندر حیاتی، استفاده از کش مرورگر و تاخیر در بارگذاری جاوا اسکریپت است.

همچنین دستورالعمل‌هایی در مورد نحوۀ کوتاه کردن زمان پاسخ سرور، فعال‌کردن فشرده‌سازی، به حداقل رساندن تغییر مسیرها، اولویت‌بندی محتوای قابل مشاهده، بهینه‌سازی تحویل CSS، شبکۀ تحویل محتوا، جلوگیری از درخواست‌های بد، به تعویق انداختن جاوا اسکریپت، به حداقل رساندن جستجوهای شبکۀ تحویل محتوا و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. هر آموزش به سبکی ساده و جذاب با نمودارهای کوچک خود توضیح داده‌اند.

تست سرعت IsItWP

ابزار IsItWP، ابزار جستجوی فن آوری وردپرس شماره ۱ در بازار است. در IsItWP، هدف اصلی‌شان کمک به شما کاربران است تا بفهمید چه وب‌سایتی با وردپرس ساخته شده‌اند و فناوری‌هایی را که از آن‌ها استفاده می‌کنند مانند میزبانی وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌ها را به شما نشان دهند.

این وب‌سایت یک سرویس رایگان مبتنی بر وردپرس است که به شما امکان می‌دهد سرعت بارگذاری صفحه را آزمایش کنید و نتایج دقیق را جمع آوری کنید. با اجرای چندین تست سرعت برای سایتتان، اطلاعات دقیقی را جمع‌آوری کنید و دریابید که چه چیزی سایت شما را کند می‌کند.

با این ابزار، توصیه‌هایی دقیق و ساختار یافته برای افزایش عملکرد سایت خود دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید پلتفرم خود را با استفاده از ویژگی‌های اضافی، مانند مانیتورینگ آپتایم و افزونۀ ذخیره‌سازی وردپرس، بهینه کنید.

تست سرعت Byte Check

ابزار ByteChek با گیت‌هاب ادغام می‌شود تا به طور خودکار و مداوم ارزیابی کند که آیا تغییرات اعمال شده در برنامه شما مستند، تست، بررسی و تأیید شده‌اند. ByteChek به طور مداوم محیط ابری شما را رصد می‌کند و به طور خودکار شواهد را مستقیماً جمع‌آوری می‌کند.

یک تست سرعت سایت رایگان که عملکرد را بر اساس TTFB (زمان تا دریافت اولین بایت) ارزیابی می‌کند. Byte Check یک گزینه کارآمد برای سایت هایی است که بر روی هاست مبتنی بر وردپرس اجرا می شوند.

ما به شما توصیه می کنیم چندین تست را انجام دهید و نتایج را با هم مقایسه کنید. به این ترتیب، می‌توانید کامل‌ترین دید را دریافت کنید و دریابید که چه جنبه‌هایی نیاز به تنظیمات دارند.

ابزار تست سرعت سایت Geekflare

ابزار Geekflare طیف گسترده‌ای از ابزارهای رایگان تست سایت را ارائه می‌دهد. همچنین گزینه‌های بی‌شماری برای تجزیه و تحلیل سئو، DNS، میزبانی وب و اقدامات امنیتی دارد.

در مورد ابزارهای رایگان، می‌توانید تست TTFB، اسکنر  TSLو جستجوی پیوندهای شکسته برای تقویت سئو انجام دهید. اما این بهترین بخش نیست. شما همچنین یک ممیزی عملکرد وب سایت رایگان با یک خلاصه کامل و پیشنهادات سازماندهی شده برای بهبود در کمتر از یک دقیقه دریافت می کنید.

تست سرعت سایت Bitcatcha

ابزار Bitcatcha یک ابزار تست سرعت سایت رایگان است که زمان پاسخگویی موتور سرور شما را بر اساس ۱۰ مکان از سراسر جهان اندازه‌گیری می کند.

ما راهنماهای عمیق، بررسی‌ها، اخبار و توصیه‌های مبتنی‌بر داده را منتشر می‌کنیم تا به شما کمک کنیم مسیر خود را ترسیم کنید و در صنایع مربوطه خود موفق شوید.

شما یک گزارش دقیق و لیستی از پیشنهادات در مورد آنچه را که باید بهبود دهید پیدا نخواهید کرد. این ابزار همه چیز دربارۀ پایه‌ها است. اگر می‌خواهید سایت شما فوق‌العاده سریع شود، این ابزار به شما یادآوری می‌کند که باید از پایه که سرعت سرور شما است شروع کنید.

این وب‌سایت توسط یک تیم کوچک با هدف مشترک حمایت از مترجمان آزاد و صاحبان مشاغل کوچک اداره می‌شود.

ابزار تست سرعت Nibbler

ابزار Nibbler یک تست سریع انجام می‌دهد و بخش‌های ضروری سایت شما را به دست می‌آورد. تست سرعت سایت رایگان Nibbler اطلاعاتی در مورد دسترسی پلتفرم شما، کاربرپسند بودن، جنبه‌های تکنولوژیکی کارها و همچنین بهینه‌سازی موتورهای جستجو را نشان می‌دهد. با این حال، اگر می خواهید به ویژگی ممیزی وب سایت پیشرفته دسترسی داشته باشید، باید نسخه حرفه‌ای را دریافت کنید.

نحوۀ افزایش سرعت سایت

حالا که با یکی از ابزارهای بالا سرعت سایت را تست کردید، زمان آن فرارسیده است که با روش‌های افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

به طور معمول عواملی وجود دارد که سرعت سایت را کاهش می‌دهد و ممکن است سایتتان در تست سرعت امتیاز بسیار پایینی گرفته باشد. در واقع وجود چند عامل کند شدن سایت با هم باعث این امتیاز پایین می‌شوند.

در ادامه به موارد مهمی اشاره کردیم که با آن‌ها سرعت سایت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید

از قالب مناسب استفاده کنید

برخی از قالب‌های وردپرس تعداد زیادی عناصر پویا، اسلایدها، ابزارک‌ها، انیمیشن‌ها و بسیاری از ابزارهای دیگر دارند که به‌شدت برای چشم‌ها جذاب هستند. اما این را به‌خاطر داشته باشید، اگر بیش از حد از آن‌ها استفاده شود، قطعاً ضربۀ بزرگی به وب سرور شما می‌زند. پس باتوجه‌به نیازتان قالب را انتخاب و از ابزارها استفاده کنید.

علاوه بر این، بعضی قالب‌ها کدهای ضعیفی دارند و این نه‌تنها باعث کندی سایت می‌شود بلکه معایب دیگری هم مانند امنیت پایین دارد. پیشنهاد می‌کنیم از قالب‌هایی که به‌صورت دمو و رایگان عرضه شده را استفاده نکنید؛ اطمینان حاصل کنید که قالب به‌روز است و مدام به‌روزرسانی می‌شود؛ اگر قصد پرداخت هزینه‌ای ندارید، از قالب‌هایی که خود وردپرس ارائه می‌دهد استفاده کنید. برای بررسی دقیق تر درباره قالب ها میتوانید مقاله قالب آماده یا قالب اختصاصی را بخوانید.

حجم تصاویر را کاهش دهید

تصاویر معمولاً دلیل اصلی افزایش اندازۀ یک صفحۀ وب و در نتیجه کند شدن آن هستند. باید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهید.

اگر به‌صورت دستی تصاویر را با استفاده از افزونه Chrome PageSpeed ​​Insights یا Photoshop یا هر ابزار دیگری بهینه کنید، این فرایند زمان زیادی طول خواهد کشید. خوشبختانه، تقریباً برای هر چیزی که فکرش را بکنید، افزونه‌هایی وجود دارد، از جمله بهینه‌سازی تصویر. مواردی که قابل‌ذکر است عبارت‌اند از:

  • Optimole
  • WP Smush
  • EWWW Image Optimizer

استفاده از هر یک از افزونه‌های بالا در سایت وردپرسی شما، اندازه تصاویر را به‌شدت کاهش می‌دهد و در نتیجه سرعت وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد.

فایل‌های JS و CSS را کوچک کنید

اگر وب‌سایت خود را از طریق ابزارهایی که بالا معرفی شد تست کرده باشید، احتمالاً یکی از مواردی که باید به حداقل برسانید اندازۀ فایل‌های CSS و JS است. با کاهش تعداد دفعاتی که فایل‌های CSS و JS فراخوانده می‌شوند و اندازه آن فایل‌ها، می‌توانید سرعت سایت را بهبود ببخشید.

اگر متخصص هستید و در مورد قالب‌های وردپرس می‌دانید، می‌توانید خودتان برخی از تغییرات را انجام دهید. اگر این‌طور نیست، افزونه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند به هدف خود برسید. محبوب‌ترین آنها Autoptimize است که می‌تواند به بهینه‌سازی CSS، JS و حتی HTML سایت وردپرسی شما کمک کند.

از شبکۀ توزیع محتوا استفاده کنید

CDN یا شبکۀ توزیع محتوا، نوعی شبکۀ توزیع‌شدۀ جغرافیایی که هدف آن تحویل محتوا به کاربران نهایی از نزدیک‌ترین نقطۀ جغرافیایی باکیفیت و سرعت بالاتر است.

وقتی سایتی از شبکه توزیع محتوا استفاده می‌کند، درخواست‌های کاربران برای دریافت محتوا به نزدیک‌ترین سرور مسیریابی می‌شود و در نتیجه ارتباط سریع‌تر شکل می‌گیرد.

در واقع نیازی نیست درخواستی که از طرف کاربران برای دریافت اطلاعات ارسال می‌شود، تا سرور اصلی مسیر را طی کند و از نزدیک‌ترین نقطه پاسخ داده خواهند شد. این یعنی مسیر کوتاه‌تر و سریع‌تر.

فایل‌های اضافی را از دیتابیس پاک کنید

حذف اطلاعات و فایل‌های اضافی از دیتابیس، حجم آن را به حداقل می‌رساند و همچنین به کاهش حجم نسخۀ پشتیبان کمک می‌کند.

همچنین لازم است نظرات اسپم، کاربران جعلی، پیش‌نویس‌های قدیمی محتوای خود و حتی افزونه‌های بلااستفاده و همچنین قالب‌ها را حذف کنید. همۀ اینها حجم دیتابیس را کاهش می‌دهد و در نتیجه سرعت سایت شما افزایش می‌یابد.

ریدایرکت‌ها را کاهش دهید

هر بار که صفحه‌ای به صفحه دیگری هدایت می شود، بازدیدکننده شما با زمان بیشتری در انتظار بازشدن صفحه است.

بنابراین تا جایی که می‌توانید هیچ صفحه‌ای را ریدایرکت نکنید و یا مسیری که باید طی شود تا به صفحۀ مدنظر برسد را کاهش دهید.

به مثال زیر توجه کنید:

example.com -> www.example.com -> m.example.com -> m.example.com/home

هر یک از این تغییر مسیرهای اضافی باعث می‌شود صفحۀ شما کندتر بارگذاری شود و اگر به‌جای سه تغییر مسیر یک‌بار این اتفاق رخ دهد سرعت سایت افزایش می‌یابد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net