Search
Close this search box.

گوگل ادز چیست؟چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

اشتراک گذاری

گوگل ادز چیست؟چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل ادز چیست؟چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل ادز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید.

گوگل ادز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغات گوگل ادز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

در گوگل ادز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است.تبلیغات گوگل جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید.به عنوان مثال بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.معمولا تبلیغات گوگل در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد.شما می توانید بر اساس مزایده خود،جایگاه تبلیغ را نیز مشخص کنید.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که ۸۷ درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمی‌کنند.علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب می کند و کاربران بیشتر از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می کنند.

چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

برای تبلیغ در گوگل ادز ابتدا باید کار با سیستم گوگل ادز را یاد بگیرید.

پس از یادگیری گوگل ادزشما می توانید یک حساب گوگل ادز و سپس با استفاده از دانش خودتان و همچنین استفاده از خدمات شارژ ادز جی ادز به تبلیغات بپردازید. همچنین در صورتی که تمایل به یادگیری گوگل ادز ندارید و یا وقت کافی برای مدیریت تبلیغات ادز ندارید، می‌توانید با سفارش اکانت مدیریت شده گوگل، مدیریت تبلیغات گوگل خود را برون سپاری کنید و تنها با دسترسی مستقیم به عملکرد تبلیغات‌تان نظارت کنید.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنید.هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است.در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند.هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.

Max CPC چیست و چگونه تعیین می‌شود؟

Max CPC یا حداکثر هزینه به ازای هر کلیک، حداکثر مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده حاضر است برای هر کلیک بر روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده پرداخت کند. Max CPC می‌تواند برای هر کلمه یا عبارت کلیدی (Keyword) و یا به صورت گروهی برای هر ادگروپ (Adgroup) مشخص شود.Max CPC هر کلمه کلیدی با توجه به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و پیشنهادات رقبا تعیین می‌شود.

میانگین هزینه به ازای هر کلیک (Average CPC) چیست؟

حتی اگر هزینه پیشنهادی شما برای تمام کلیک‌ها یکی باشد (مثلا ۶۰ سنت)، هزینه کلیک بر روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبایتان،متفاوت (و البته مساوی یا کمتر از هزینه پیشنهادی شما) خواهد بود. میانگین هزینه به ازای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت ادز نمایش داده می‌شود یکی از معیارهای مهم اکانت گوگل ادز است.

چگونه می‌توان در مزایده گوگل شرکت کرد؟

زمانی که تبلیغات و کلمات کلیدی مربوطه را در اکانت گوگل ادز خود ثبت کردید، برای شرکت در مزایده گوگل واجد شرایط خواهید بود.حداکثر هزینه به ازای کلیکی که تبلیغ دهندگان پیشنهاد می‌کنند (maximum bid) و امتیاز کیفیت (Quality Score) تبلیغات آنها نقش مهمی در نتیجه مزایده دارد.

مزایده های گوگل چند بار برگزار می‌شود؟

زمانی که فردی در گوگل جستجویی انجام می‌دهد، موتور جستجوی گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ای را اجرا می‌کند تا موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی هر تبلیغ کننده را مشخص کند.

با توجه به جستجوهای بسیاری که در گوگل انجام می‌شود،می‌توان گفت که میلیاردها مزایده در هر ماه برگزار می‌شود.در نتیجه این مزایده هاست که کاربران می‌توانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و تبلیغ کنندگان قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند و گوگل از این طریق درآمد قابل توجهی کسب نماید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات

ایمیل شما برای دیگر کاربران در دسترس نخواهد بود. تمامیه بخش ها الزامی با * علامتگذاری شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net