Search
Close this search box.

طراحی سایت با پایتون

اشتراک گذاری

طراحی سایت با پایتون

آشنایی با طراحی سایت با پایتون

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن اینترنت بسیاری از افراد برای رونق کسب و کار خود به دنبال استفاده از سایت های اینترنتی می باشند. با وجود این امر طراحی وب سایت مناسب یکی از مهمترین عواملی است که می تواند موفقیت شما را رقم بزند. پس طبیعتاً لازم است در خصوص طراحی وب سایت اطلاعات کافی به دست آورید. توجه داشته باشید یکی از زبان‌ های مدرن برنامه نویسی در سمت سرور، زبان پایتون بوده که یک زبان رایگان، آزاد و کامل تر می باشد. هنگامی که شما اقدام به طراحی سایت با پایتون می کنید ابزارهای بسیار کاربردی در اختیارتان قرار می گیرد. همچنین می ‌توان با استفاده از پایتون وب، اپلیکیشن های متنوعی ایجاد کرد.

طراحی سایت با پایتون

اولین گام برای طراحی سایت با پایتون، یادگیری خود پایتون است. در گام بعدی باید یکی از فریم‌ورک‌های مبتنی بر وب پایتون، نظیر جنگو را بیاموزید. در گام سوم، باید تا اندازه‌ای با مباحث HTML و CSS آشنا شوید. یکی از مواردی که به شما در توسعه‌ وب با پایتون کمک خواهد کرد، آشنایی با Git است. گام بعدی برای طراحی سایت، آشنا شدن با کتابخانه‌های کاربردی پایتون برای توسعه وب است. گام آخر نیز آموختن نحوه‌ی استقرار سایت روی هاست است.

توسعه وب اپلیکیشن با پایتون

برای توسعه‌ وب اپلیکیشن با پایتون باید همان مسیری را که در طراحی سایت با پایتون گفته شده را طی نمود. اما تاکید بیشتر بر یادگیری کتابخانه‌هایی است که با آن‌ها می‌توان برنامه‌های تحت وب مورد نظر را برنامه نویسی کرد.

کاربرد های مهم پایتون

  • یادگیری ماشین و هوش مصنوعی
  • طراحی وب سایت و برنامه‌های اینترنت
  • ساخت برنامه‌های دسکتاپ
  • ساخت بازی‌ها
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • اسکریپت نویسی
  • هک و تست نفوذ
  • ساخت اپلیکیشن موبایل

مزایای توسعه‌ وب با پایتون چیست؟

پایتون، به دلیل خوانایی و کارایی بالا، از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی، نزد بسیاری از توسعه‌دهندگان است. در ادامه با برخی از مزایای توسعه وب با پایتون آشنا می‌شوید.

  1. پایتون منبع باز و رایگان است.
  2. پایتون آسان است. کمتر زبان برنامه نویسی وجود دارد که یادگیری آن، آسان‌تر از پایتون باشد.
  3. با پایتون می‌توان، بیشترین کار را با کمترین تعداد خط کد نوشت.
  4. پایتون می‌تواند شروعی برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی دیگر باشد. اصول شی‌گرایی پایتون شبیه به زبان‌هایی مانند روبی، جاوا اسکریپت، پرل و سی‌شارپ است. از این رو، بعد از یادگیری پایتون، با تمرکز بر فراگیری سینتکس زبان‌های دیگر، می‌توان زبان‌ جدیدی آموخت.
  5. زیبایی پایتون علاوه بر سادگی آن، به اصولی استوار می‌باشد که پایتون براساس آن‌ها ساخته شده است که به “ذن پایتون” (Zen of Python) معروف است. این اصول ۲۰ مورد هستند که چند مورد آن‌ها عبارتند از:
    • زیبا بهتر از زشت است.
    • ساده بهتر از پیچیده است.
    • پیچیده بهتر از بغرنج است.
    • خوانایی مهم است.
  6. برای ساخت نمونه‌ی اولیه کار، بسیار مناسب است. با پایتون می‌توان با کد کمتری و با سرعت بیشتری به خواسته خود رسید. از این رو، با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، می‌توان رضایت مشتری را جلب کرد.
  7. پایتون، کتابخانه‌‌های فراوانی دارد. به عنوان یک توسعه‌دهنده، محال است با این تعداد کتابخانه‌های پایتون، در کاری گرفتار بمانید.
  8. فریمورک‌های قدرتمند در انتظارتان است. انعطاف‌پذیری پایتون، بیشتر مدیون فریم‌ورک‌هایی است که توسعه‌ی برنامه‌های خاص از جمله وب را سریع و آسان می‌کند.
  9. پایتون، ابزاری مناسب در عصر اینترنت اشیاء (IoT) است. با ظهور اینترنت اشیاء، فرصت‌های بسیاری برای برنامه نویسان پایتون به وجود آمده است.
  10. غول‌های فناوری عاشق پایتون هستند. چندین غول فناوری اطلاعات از جمله ناسا، گوگل، یاهو، موزیلا و بسیاری دیگر وابستگی بسیاری به پایتون دارند. تا زمانی که این شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارند، همیشه تقاضای توسعه‌دهنده وب با پایتون وجود خواهد داشت.
  11. پایتون دارای IDE‌های قدرتمندی است .

معرفی سایت‌هایی که با پایتون ساخته شده‌اند

به دلیل کاربر پسند بودن پایتون، از این زبان برای ساخت محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان استفاده شده است. در ادامه به معرفی تعدادی از این سایت‌ها می‌پردازیم:

  • Google: گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان، با پایتون ساخته شده است. این زبان به گوگل اجازه می‌دهد تا ترافیک را تغییر دهد و نیازهای جستجو را بیابد.
  • Youtube: نیروی محرکه‌ی وب‌سایتی که میلیون‌ها نفر برای بارگذاری و تماشای ویدئو از آن استفاده می‌کنند، پایتون است. یوتیوب به گونه‌ای برنامه نویسی شده است که برای استفاده‌ی کاربران، ساده و بسیار تعاملی باشد.
  • Dropbox: سایت معروف میزبانی فایل دراپ باکس، از پایتون برای ایجاد این سرویس میزبانی، استفاده کرده است.
  • Instagram: بارگذاری و اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوها، هرگز به این هیجان‌انگیزی نبوده است. اینستاگرام، انقلابی در نحوه‌ی اشتراک‌گذاری فیلم و عکس به وجود آورده است. وب‌سایت اینستاگرام با پایتون نوشته شده است.
  • Yahoo: یاهو بزرگ‌ترین رقیب موتور جستجوی گوگل است که برای طراحی بسیاری از زیر مجموعه‌های خود، از جمله نقشه‌ی‌ یاهو، از پایتون استفاده کرده است.
  • Quora: برنامه نویسی کوئرا، یکی از معروف‌ترین سایت‌های پرسش و پاسخ، با استفاده از پایتون صورت گرفته است.
  • Reddit: سایت معروف ردیت که بر تولید محتوا در موضوعات مختلف توسط کاربر، تمرکز دارد، با پایتون برنامه نویسی شده است.

سایت‌های معروف دیگری از جمله Spotify، Survey Monkey، Bitly و… نیز با استفاده از پایتون توسعه یافته‌اند.

چرا پایتون انتخاب مناسبی برای توسعه وب است؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی چندمنظوره و شی‌گرا است که در توسعه وب، یادگیری ماشین، ساخت بازی‌ها و… کاربرد دارد. وجود کتابخانه‌ها و فریمورک‌های فراوان برای توسعه وب با پایتون، جامعه‌ی بزرگ پشتیبانی آنلاین، رایگان بودن، سهولت یادگیری برای مبتدیان و خوانایی خوب کدهای پایتون، از جمله مزایایی هستند که پایتون را به گزینه‌ی خوبی برای توسعه وب تبدیل کرده‌اند.

وب سایت‌های بزرگی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، گوگل، یاهو از جمله وب سایت‌هایی هستند که در توسعه‌ی‌ آن‌ها از زبان پایتون استفاده شده است. این موضوع نشان می‌دهد که یادگیری توسعه وب با پایتون تا چه حد مهم و ارزش‌آفرین است.

جمع بندی :

اما علیرغم آنچه در خصوص طراحی سایت با پایتون بیان شد لازم است بدانید در هنگامی که شما قصد انتخاب این زبان برنامه نویسی را داشته باشید یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید این بوده که معمولاً هزینه طراحی سایت با پایتون بسیار بالا بوده و هزینه نگهداری و توسعه آن در دراز مدت نیز زیاد می باشد. با این وجود اگر شما قصد انتخاب این زبان برنامه نویسی را داشتید حتماً باید پروژه های مهم و پر اهمیت را در نظر بگیرید که در این صورت این زبان برنامه نویسی تحت وب، می تواند خروجی خوبی را ارمغان بیاورد که البته باید به صورت صحیح و اصولی توسط افراد پیاده سازی شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

مطالب مرتبط

زنبیل خرید

دریافت مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم

013-33265361-2

info@novinwebsaz.net